16 Ιουνίου 2022

Η λίμνη

Μετά τα πολιτικά τα πολιτιστικά και μέρος των πολιτιστικών είναι και τα τουριστικά. Έτσι στα επόμενα λίγα σημειώματα θα αναφερθώ σε κλασσικά τουριστικά σημεία των Ιωαννίνων βάζοντας φωτογραφίες από την εποχή των φοιτητικών χρόνων αλλά και πιο σύγχρονες μιας και οι επισκέψεις μου στην πόλη συνεχίζονται όποτε μου δίνεται η ευκαιρία (και δεν τα χορταίνω). Ξεκίνημα με τη λίμνη. Γιατί Γιάννενα χωρίς τη λίμνη είναι κάτι το αδιανόητο. Είναι σα να λέμε πως έχουμε σκορδαλιά δίχως σκόρδο

Η λίμνη έχει το δικό της όνομα, Παμβώτιδα τη λένε αν και σπάνια ακούγεται τ' όνομά της αυτό κι όλοι μιλάνε για τη λίμνη των Ιωαννίνων.

Η λίμνη είναι αρκετά μεγάλη κι έχει κι ένα κατοικημένο νησί απέναντι απ' την πόλη.

Η συγκοινωνία με το νησί γίνεται με καραβάκια που οργώνουν τη λίμνη αναχωρώντας ταυτόχρονα απ' τα Γιάννενα και το Νησί.

Καραβάκια πούχουν μείνει απαράλλαχτα τόσα χρόνια που τα ξέρω.

Το Δέσποινα και το Κυρα Φροσύνη και τα άλλα ονόματα που συναντώ τα τελευταία χρόνια είναι τα ίδια που υπήρχαν στα τέλη της δεκαετίας του 70. Κάποια είχαν έρθει εκείνο τον καιρό.

Ένα δυο καινούρια και μεγάλα που έπεσαν στη λίμνη είναι για βόλτες στη λίμνη κι όχι για συγκοινωνία, αν και δεν τα έχω δει να πολυδουλεύουν.

Η λίμνη είναι περιτριγυρισμένη από βουνά, αν και υπάρχει κι ένα μικρό λεκανοπέδιο γύρω από την πόλη.

Το βαθύτερο σημείο της λίμνης λέγεται ότι είναι 12 μέτρα. Λέω λέγεται γιατί πιθανά κάποτε να ήταν αλλά με τις λάσπες που κατεβαίνουν έχει ανέβει ο πυθμένας.

Το συγκεκριμένο βάθος πάντως έχει γίνει παροιμιώδες. Όταν ήμουνα στο νοσοκομείο κι ήμασταν στον ίδιο θάλαμο γέροι και παιδάκια, η μαμά ενός απ' τα πιο μικρά παιδιά μούλεγε πολλές φορές όταν είχαμε πιάσει την ψιλοκουβέντα το βράδι όταν τα μικρά είχαν κοιμηθεί: "Μη μου ξυπνήσεις το παιδί κακομοίρη μου την έβαψες. Θα σε πετάξω στο δώδεκα"!

Στη λίμνη υπάρχουν και κάμποσα πουλιά (κάτι αναμενόμενο βέβαια) που βολτάρουν μπροστά στο κάστρο ή γύρ' απ' το Νησί ή στη Λιμνοπούλα.

Λιμνοπούλα είναι μια περιοχή βγαίνοντας απ' τα Γιάννενα προς το Πέραμα. Εκεί είναι η έδρα του Ναυτικού ομίλου Ιωαννίνων, και μπορείς υποτίθεται να κάνεις και μπάνιο (αν και εγώ στις λίμνες δεν με τραβάει να βουτήξω).

Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, αλλά έχω πολλές φωτογραφίες βγαλμένες διάφορες ώρες και διάφορες εποχές. Απολαύστε τις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.