26 Νοεμβρίου 2022

TNT Skypak 5

Η ΤΝΤ υπάρχει και σήμερα και είναι σε διαδικασία συγχώνευσης FedEx και TNT Express

Στην εταιρία επικρατούσε καλό κλίμα. Πολλές φορές βρισκόμασταν οι εργαζόμενοι μεταξύ μας για κάποια έξοδο κι αρκετές απ' αυτές συμμετείχαν και τ' αφεντικά (το ζευγάρι που είχε την εταιρία δηλαδή). Επίσης είχε καθιερωθεί την παραμονή της πρωτοχρονιάς να γίνεται ένα πάρτι στα γραφεία. Τέτοιες μέρες όλοι μισοδουλεύουνε. Οι ημιαργίες δεν είναι μόνο για το δημόσιο, όπως θέλουν οι διαδόσεις, αλλά για όλους. Κι ενώ καθημερινά τα γραφεία κλείναν μετά τις 6, εκείνη τη μέρα σταματάγαμε κατά τις 3. Έρχονταν κάποια φαγητά από το Έδεσμα (ναι, το θυμήθηκα τ' όνομα) που ήταν κάτι σαν κέτεριγκ στη Σόλωνος (όλα τότε ήταν σε άλλους ρυθμούς από σήμερα που το ντελίβερι πάει σύννεφο), ανοίγονταν κάποια μπουκάλια (ντεμέκ σαμπάνια) και το γιορτάζαμε μέχρι να χαιρετηθούμε. Μόνο αυτός που είχε δρομολόγιο για αεροδρόμιο ήταν που δεν μπορούσε να σταματήσει και να μην πάρει το αυτοκίνητο εγκαταλείποντας το τζέρτζελο.

24 Νοεμβρίου 2022

TNT Skypak 4

Στην εταιρία τα πράγματα πήγαιναν καλά. Ως διευθυντής δεν είχα πολλά πάρε δώσε πια ούτε με τα μηχανάκια ούτε με τ' αεροδρόμια. Αλλά αυτά για τις κανονικές συνθήκες. Όταν υπήρχε ζόρι και το μηχανάκι καβάλαγα και το αυτοκίνητο για τ' αεροδρόμιο. Π.χ. γύριζε ο κούριερ που είχε πάει να παραδώσει ένα δέμα με το μηχανάκι (ή το αυτοκίνητο αν το δέμα ήταν μεγάλο) και μας έλεγε πως αυτή η διεύθυνση δεν υπάρχει. Ή θα ήξερα την περίπτωση να του δώσω οδηγίες για το πώς θα πάει να τη βρει (μπορεί και νάβρισκα άκρη με τον χάρτη - είχαμε τους οδηγούς της Αθήνας που έβγαζε τότε τη εταιρία Καπρανίδης - Φώτης, αργότερα χώρισαν κι είχε ο καθένα τη δική του παραλλαγή με ελάχιστες διαφορές) ή θάπαιρνα το όχημα και θα πήγαινα να το παραδώσω εγώ (και η διεύθυνση θα βρισκόταν, απλά το πώς την έγραφαν και πού ήταν, πώς βρισκόταν, άλλο θέμα).

22 Νοεμβρίου 2022

TNT Skypak 3

Ξαναγυρίζω σήμερα στα της εταιρίας. Όπως έλεγα μεγαλώναμε και μεγαλώναμε. Εκεί που λέγαμε αμάν να έχουμε να στείλουμε 5 κομμάτια τη μέρα φτάσαμε να στέλνουμε πάνω από 50 μόνο από Αθήνα. Η Θεσσαλονίκη έστελνε τα δικά της κι αυτή. Το δρομολόγιο που χρησιμοποιούσε ο κούριέρ μας ήταν Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ντίσελντορφ. Είχαμε συμφωνήσει με την Ολυμπιακή κι όταν σταμάταγε το αεροπλάνο στη Σαλονίκη έπαιρνε ένα σάκο κι από κει. Ομοίως στην επιστροφή, αφήναμε έναν εκεί κι έτσι είχαμε πολύ καλούς χρόνους παράδοσης από Ευρώπη για Θεσσαλονίκη. Για Αθήνα μόνο για το κέντρο και μόνο για περιπτώσεις που είχε ζητηθεί (και ίσως χρεωθεί έξτρα).

20 Νοεμβρίου 2022

Ατυχημάτων συνέχεια

Έγραφα στο προηγούμενο για ατυχήματα που μου συνέβησαν όταν δούλευα με το μηχανάκι. Μόνο που ατυχήματα δεν είχα μόνο εγώ. Είχαν κι άλλοι συνάδελφοι. Πολλοί ήταν μηχανόβιοι (δεν είχαν ένα παπάκι όπως εγώ αλλά μηχανές μεγάλες). Βέβαια αυτοί πιο σπάνια την πάθαιναν ήταν πιο εξοικειωμένοι. Μέχρι που ένα πρωί στην εταιρία πέφτει παγωμάρα. Μαθαίνουμε πως ένας απ' τους μηχανόβιούς μας (ο Δημήτρης ο Χρυσοσπάθης, που είχε φύγει όμως απ' την εταιρία αλλά πέρναγε για κάνα γεια πότε πότε) σκοτώθηκε. Πρώτη αντίδραση πως δεν πρόσεξε με τη μηχανή. Και σκοτώθηκε κάπου τρεις με τέσσερις τα χαράματα. Στην Γ' Σεπτεμβρίου. Όμως μαθαίνουμε πως δεν σκοτώθηκε με τη μηχανή. Είχε πάρει ένα αυτοκίνητο (ντεσεβό Citroen 2CV) κι ήταν στ' αυτοκίνητο όταν του συνέβη. Πάλι ήμασταν σίγουροι πως ο ίδιος θα έφταιγε. Κι αργότερα μαθαίνουμε πως την ώρα εκείνη τα φανάρια ήταν κλειστά, ο ίδιος πήγαινε κανονικά στην Γ' Σεπτεμβρίου και κάποιος άλλος που είχε πορτοκαλί που αναβόσβηνε (άρα θα έπρεπε να σταματήσει, να ελέγξει κι αν δεν παίρναγε αυτοκίνητο να συνέχιζε) έφυγε όπως ήτανε, και τον πέτυχε στο δόξα πατρί. Βέβαια κι οι θάνατοι μέσ' στη ζωή είναι αλλά η είδηση μας τάραξε για μέρες.

18 Νοεμβρίου 2022

Ατυχήματα με το μηχανάκι

Όποιος κυκλοφορεί είναι νομοτέλεια πως θα έχει ατύχημα. Διαφορετικής βαρύτητας ανάλογα με το με τι κυκλοφορείς, αλλά το ατύχημα δεν το αποφεύγεις. Αν είσαι με τα πόδια μπορεί να παραπατήσεις ή να σκουντουφλήσεις κάπου. Αν είσαι με τροχοφόρο ένα τρακάρισμα είναι στο πρόγραμμα. Αυτό που δεν ξέρεις είναι το πότε θα συμβεί. Και ποιος θα είν' ο φταίχτης. Μπορεί εσύ μπορεί κάποιος άλλος. Το μόνο σίγουρο είναι πως κανένας δεν μπορεί να αποφύγει τα ατυχήματα, όσα μέτρα και να πάρει. Βέβαια, αν έχει πάρει μέτρα, τα προβλήματα που θα προκληθούν θα είναι πιο μικρά (ως αμελητέα) αλλά το ατύχημα δεν μπορείς να το αποφύγεις. Τα μέτρα είναι για να απαλύνουν τις συνέπειες.

16 Νοεμβρίου 2022

TNT Skypak 2

Με το που μπήκε ο Γενάρης του 86 δεν υπήρχε πια η παλιά Ταχυδέμα ΕΠΕ. Η Ταχυδέμα Ιντερνάσιοναλ ΕΠΕ είχε πάρει τη θέση της και με διακριτικό τίτλο TNT Skypak. Υπήρχε κάπου και μια TNT Skypak Hellas που ήταν η εταιρία που ήθελε ο όμιλος ν' ανοίξει στην Ελλάδα, την ίδρυσε το 84 αλλά τελικά αποφάσισαν πως δεν βολεύει να τη στήσουν απ' το μηδέν κι έτσι έδωσαν σε μας την αντιπροσωπεία να την κάνουμε να φτουρήσει η δουλειά και μετά να μας εξαγοράσουν (όπως και έγινε). Στην αρχή στην καινούρια εταιρία προσλήφθηκαν λίγοι (ο διευθυντής της, βεβαίως, πρώτος) και σιγά σιγά κι οι υπόλοιποι, άσχετα αν δουλεύαμε όλοι κανονικά. Εγώ επίσημα ξεκίνησα στα μέσα Φλεβάρη (κι άλλαξα μετά από καμιά δεκαριά μέρες).

14 Νοεμβρίου 2022

TNT Skypak

Ξαναπιάνουμε τα εργασιακά. Την εποχή εκείνη αυτοί που έκαναν δουλειές με μηχανάκι χαρακτηρίζονταν υπάλληλοι εξωτερικών εργασιών. Ήμασταν οι κουριέρηδες (είχαν αρχίσει να εμφανίζονται διάφορες εταιρίες κούριερ, εκτός απ' τη δικιά μας ήταν η ACS που υπάρχει ακόμα (και μάλιστα έχει γιγαντωθεί), η ACES και δεν θυμάμαι ποιες άλλες (μιλάω για το 85 - 86) ενώ για το εξωτερικό ήταν η DHL (που απ' αυτήν θα παίρναμε μερίδιο) η IML κι άλλη μια που δεν θυμάμαι (του Μπαξεβανίδη νομίζω) και με τις οποίες συνεργαζόμασταν.  Με μηχανάκι επίσης δούλευε η "σύγχρονη" μία εταιρεία μετέφερε μπομπίνες με ταινίες του κινηματογράφου έτσι ώστε μια ταινία να προβάλλεται με την ίδια μπομπίνα σε διαφορετικούς σινεμάδες ταυτόχρονα (τότε οι κόπιες κοστίζανε). Α! και κάποιοι που παρέδιδαν λουλούδια, αλλά αυτούς δεν τους έβλεπες κάθε μέρα, κυρίως σε γιορτές κυκλοφορούσαν. Σήμερα οι κούριερ  είναι λίγοι, οι πολλοί είναι οι ντελιβεράδες (φαΐ και καφέ). Οι κούριερ κυκλοφορούν μ' αυτοκίνητα συνήθως μιας και αυτά που έχουν να παραδώσουν έχουν μεγαλώσει (κι ειδικά με την πανδημία και τα λοκντάουν το ηλεκτρονικό εμπόριο γιγαντώθηκε.

12 Νοεμβρίου 2022

Ο κακός ο άνθρωπος

Έλεγα λοιπόν πως στο καινούριο σπίτι είχε προβλέψει ο Δημήτρης πως θα έχουμε έναν κακό γείτονα. Ολόκληρη δακτυλογραφημένη σελίδα για να μας προειδοποιήσει. Το κυριότερο που μας επισήμαινε ήταν πως το σπίτι δεν θα το θεωρήσει ποτέ δικό μας. Ότι πάντα θα θέλει να γίνεται ό,τι αποφασίσει αυτός. Αυτό φάνηκε κι απ' τον τρόπο που είχε μοιράσει το σπίτι. Ενώ είχε εξαντλήσει το συντελεστή δόμησης (δεν είχα δικαίωμα να χτιστεί τίποτα άλλο στο οικόπεδο) κράτησε δικαίωμα για δυο ορόφους ακόμα (στην Ελλάδα είμαστε, ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί να δώσουνε κι άλλο, να μην το έχει αυτός). Και γι' αυτούς τους δυο ορόφους τους ανύπαρκτους προέβλεπε ψήφους στις αποφάσεις τις πολυκατοικίας (που προφανώς θα τις είχε ο ίδιος). Αυτό ήταν το πρώτο που ζήτησε ο δικηγόρος να αλλαχτεί. Κι αλλάχτηκε, τις αποφάσεις τις παίρνουν αυτοί που μένουν και αν ποτέ χτιστεί κάτι τότε θα ενεργοποιηθούν.