03 Μαΐου 2023

Γίδα στo φούρνο με ζυμαρικά

Τις προάλλες η Δήμητρα με φίλεψε με γίδα από το χωριό. Εγώ με γίδα δεν έχω πολλές επαφές, σπάνια να σφάξει κανείς μεγάλο ζώο (σε ηλικία) στο χωριό μου. Αν δεν γένναγαν το δεύτερο χρόνο σφάζονταν, αλλά ακόμα δεν είχαν αρχίσει να σφίγγουν τα κρέατά τους. Αλλού ήξερα πως η γίδα κι η προβατίνα ήταν περιζήτητος μεζές, κάποιες σπάνιες φορές τον δοκίμασα. Κι αφού είχα τη γίδα τώρα, άρχισα να ψάχνω για καμιά συνταγή. Και βλέπω τον γκούγκλη να μου βγάζει μια δικιά μου συνταγή για γίδα! Την είχα ξεχάσει τελείως. Και δεν ήταν μόνο πως μου την έβγαλε αυτόνομη, μου έβγαλε και μια λίστα άλλες συνταγές μια απ' τις οποίες ήταν που παρουσίαζε συνταγές που υπήρχαν στο ίντερνετ κι ανάμεσα στις άλλες είχε και τη δική μου. Επειδή ήθελα αυτή τη φορά να την κάνω στο φούρνο περιορίζω την αναζήτηση να έχει μόνο συνταγές με φούρνο. Και ξαναβλέπω τη δική μου. Μα εγώ απλά ανέφερα άλλα κρέατα που βάζω στο φούρνο. Αλλά το χαζό ψαχτήρι είδε τη λέξη και την έβαλε στην κατηγορία των συνταγών με φούρνο! Και μάλιστα έγραφε πως η συνταγή είχε κι άλλα κρέατα... Ότι νάναι.

Αφού με την δικιά μου συνταγή δεν ήμουν ικανοποιημένος για την περίσταση συνέχιζα να ψάχνω. Οι περισσότερες ήταν για βραστή που όμως (θαρρώ πως) είναι του χειμώνα. Μέχρι που βρήκα μια που μου ταίριαζε. Την πήρα, την τροποποίησα και την βάζω εδώ να τη θυμάμαι. Στη συνταγή έλεγε να βράσω τη γίδα για μιάμιση ώρα στη χύτρα. Το θεώρησα υπερβολικό. Αλλά τελικά δεν ήταν. Έλεγε φούρνισμα για λιγότερο από ένα τέταρτο. Το θεώρησα λίγο. Δεν ήταν. Στα 13' ήταν έτοιμο.

Υλικά

1 κιλό γίδα κομμένο σε μερίδες
1 κρεμμύδι κομμένο σε κύβους
50 ml ελαιόλαδο
500 γρ. χυμό ντομάτας ή τριμμένες ντομάτες
2-3 σκελίδες σκόρδου
1 ξυλάκι κανέλας
400 γρ ζυμαρικά
1 κουταλιά βούτυρο
αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Εκτέλεση

Πλένω το κρέας και το βάζω με κρύο νερό και λίγο αλάτι σε χύτρα ταχύτητος. Όταν αρχίσει να βράζει ξαφρίζω καλά. Κλείνω τη χύτρα και βράζω για μιάμιση ώρα από την στιγμή που θα αρχίσει να σφυρίζει η βαλβίδα χαμηλώνοντας την ένταση της θερμοκρασίας σε μέτρια προς χαμηλή. (Αν δεν έχω χύτρα ταχύτητος βράζω σε απλή κατσαρόλα σε χαμηλή θερμοκρασία για διπλάσια ώρα).
Στραγγίζω το ζωμό σε λεπτό σουρωτήρι και το κρατάω. Απομακρύνω από το κρέας τα κόκαλα, τις πέτσες και τα λίπη προσέχοντας να φύγουν τα πολύ μικρά κοκαλάκια.
Βάζω το φούρνο να φτάσει στους 200 βαθμούς με αέρα. Παράλληλα, σε μια κατσαρόλα τσιγαρίζω το κρεμμύδι, σβήνω με το κρασί και προσθέτω την ντομάτα, το σκόρδο και την κανέλα. Μόλις αρχίσει να βράζει η σάλτσα προσθέτω μετρημένο το ζωμό του κρέατος (θα πρέπει να είναι 1200 ml, αν είναι λιγότερο συμπληρώνω με βραστό νερό) και το κρέας, αλατοπιπερώνω και αφήνω να πάρει μια βράση.
Μεταφέρω το κρέας στη γάστρα. Αν θέλω προσθέτω και βούτυρο για περισσότερη νοστιμιά (αν και το κρέας έχει αρκετό πάχος). Προσθέτω και το ζυμαρικό, ανακατεύω με μια πιρούνα και βάζω στο φούρνο με τη γάστρα σκεπασμένη.
Ψήνω για 10 -14 λεπτά ανακατεύοντας μια δυο φορές στο ενδιάμεσο. Πρέπει να έχουν ψηθεί τα ζυμαρικά και να μη έχει μείνει σάλτσα.

Σερβίρω αμέσως με τριμμένη μυζήθρα ή κεφαλοτύρι.

Παρατηρήσεις

  • Όσο και να προσέχω στο καθάρισμα πάντα κάτι θα μείνει από κοκαλάκια. Άρα, όποιος τρώει το φαγητό πρέπει νάχει και το νου του.
  • Για το είδος του ζυμαρικού που θα βάλω: Βασικά, είναι θέμα γούστου. Στη συνταγή που βρήκα έλεγε για σπαγγέτο. Εγώ προτίμησα χυλοπίτες. Και γενικά κάποιο ζυμαρικό που θα τραβήξει το ζουμί της γίδας για να αφομοιωθεί η γεύση της (π.χ. μακαρόνια με τρύπα, πένα ή ακόμα καλύτερα κοφτό μακαρονάκι κλπ).
  • Όταν φτιάχνω αυτό το φαγητό ξεκινώ αποφασισμένος πως θα λερώσω αρκετά τα χέρια μου. Το καθάρισμα της γίδας δεν μπορεί να γίνει αλλιώς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.