Επιτέλους. Ξεκίνησε να λειτουργεί το (νέο) αεροδρόμιο του Βερολίνου! Και τι μ' αυτό θα μου πείτε και τι μας νοιάζει εμάς. Μα έχουμε ακούσει τόσες και τόσες φορές πως εμείς οι Έλληνες είμαστε χύμα στο κύμα, δεν τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα που μπαίνουν για τα διάφορα έργα και πως δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Ευρωπαίων και κυρίως των Γερμανών που τα προγραμματίζουν όλα και τα κάνουν στην ώρα τους. Για το θέμα είχα γράψει και στο παλιό μου το μπλογκ αλλά είχα κάνει και αναφορά όταν έγραψα για το ότι θα φτιαχνόταν η σκεπή του σταθμού του Μονάχου (και για άλλους μύθους σχετικά με τη Γερμανία είχα γράψει, άλλους που είναι υπέρ τους κι άλλους που είναι κατά).
Το καινούριο αεροδρόμιο του Βερολίνου έχει μακριά ιστορία. Κάποτε υπήρχαν δυο Βερολίνα, το Ανατολικό και το Δυτικό. Πριν από 30 χρόνια η Γερμανία ενοποιήθηκε και ενοποιήθηκαν και τα Βερολίνα σε ένα. Όσο ήταν δυο είχαν τρία αεροδρόμια, αλλά σαν ενιαία πόλη και σαν πρωτεύουσα είπαν ν' αποκτήσουν ένα αεροδρόμιο της προκοπής και ενιαίο. Πρώτα πρώτα, έχοντας πολλά αεροδρόμια είχε και πολλούς κωδικούς ως προορισμός. THF TLX SXF τίποτα δεν θύμιζε έστω και κάπως το Βερολίνο (κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το Λονδίνο αλλά τα βασικά του αεροδρόμια έχουν κωδικούς που ξεκινάνε με L. Τώρα που το σκέφτομαι, κι για άλλες πρωτεύουσες κρατών οι κωδικοί είναι άσχετοι με την πόλη, π.χ. για το Παρίσι). Από κει και πέρα υπήρχε και θέμα για το αν κάποια εταιρία χρησιμοποιούσε δυο αεροδρόμια, πώς πας απ' το ένα στο άλλο όταν έχεις ανταπόκριση. Χώρια η αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις που ήδη είχε ξεκινήσει (και φούντωσε με τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους).
Εν πάση περιπτώσει, η ιδέα ξεκίνησε πολύ γρήγορα, το μακρινό 1991, λίγους μήνες δηλ. μετά την ενοποίηση. Φτιάχτηκε μια σχετική εταιρία που θα προωθούσε το έργο για ένα μεγάλο αεροδρόμιο που θα εξυπηρετούσε τόσο το Βερολίνο όσο και το Βραδεμβούργο (να θυμίσω πως η Γερμανία είναι ομοσπονδία που αποτελείται από δεκαέξι επί μέρους ομόσπονδα κράτη που έχουμε συνηθίσει να τα λέμε "κρατίδια" και υπάρχουν τρεις πόλεις που είναι οι ίδιες κρατίδια - Βερολίνο - Αμβούργο - Βρέμη - και άλλα 13 κρατίδια που είναι αρκετά μεγάλα όπως π.χ. η Βαυαρία) που περιβάλει το Βερολίνο ΒΒF το όνομα του νέου αεροδρομίου δηλωτικό της διπλής αυτής εξυπηρέτησης.
Να μην τα πολυλογώ, έγιναν διάφορες προσπάθειες και κάποια στιγμή, το 2004 αποφασίστηκε πως το ένα από τα αεροδρόμια (το Σόνεφελτν) που ήταν προς τα έξω και είχε χώρο γύρω του θα άλλαζε και θα γινόταν ένα καινούριο αεροδρόμιο ενώ τα υπόλοιπα θα έκλειναν. Το καινούριο αεροδρόμιο θα ήταν έτοιμο το 2009 και θα κόστιζε 2,4 εκατομμύρια ευρώ. Στα πλαίσια αυτά, το 2008 το Τέμπελχοφ έκλεισε, αλλά το καινούριο δεν ήταν έτοιμο, χώρια που το κόστος του είχε αρχίσει ν' ανεβαίνει.
Εντάξει, δεν έγινε και τίποτα, το 2011 θα είναι έτοιμο. Εεεε, δεν προλαβαίνουμε, τα εγκαίνια θα γίνουν το καλοκαίρι του 2012, στις 3 του Ιούνη. Κάνα μήνα πριν (ναι, μόλις ένα μήνα) διαπιστώνονται τόσες εκκρεμότητες που δεν υπήρχε περίπτωση να καλυφθούν μέσα στο μήνα κι έτσι είπαν στη Μέρκελ να κρατήσει το ψαλίδι γι' αργότερα. Πότε αργότερα; Για το 2013, όχι για το 14, ε, συγνώμην για το 15, δηλαδή το 16, όχι το 2017 θέλαμε να πούμε, το 2018 εννοούσαμε, ντάξει μωρέ, μέχρι το 2020 θα είναι έτοιμο. Ναι, δέκα χρόνια αργότερα. Ο πίνακας της (Αγγλικής) Βικηπαίδεια τα λέει αναλυτικά (κάποια θυμόμουνα, κάποια τα βρήκα από κει).
Announcement | Opening date |
---|---|
5 September 2006 (original) | 30 October 2011 |
25 June 2010 | 3 June 2012 |
7 May 2012 | 17 March 2013 |
27 October 2012 | 27 October 2013 |
January 2013 | on/after 2014 |
8 January 2014 | on/after 2015 |
24 February 2014 | on/after 2016 |
14 May 2014 | on/after 2017 |
December 2014 | 2nd half of 2017 |
21 January 2017 | 2018 |
15 December 2017 | 31 October 2020 |
Κι από κόστος; Ποια 2,4 εκατομμύρια. Κάθε λίγο και για κάθε παράταση καινούρια κοντύλια, Το 2012 είχαν φτάσει τα 4,3. Αλλά χρειάζονταν κάποια ακόμα. Στα 6,9. Τελειώσαμε; Μπαααα. Στα 10,3 εκατομμύρια αλλά ούτε κι αυτά ήταν αρκετά μιας και οι καθυστερήσεις έφεραν άλλα έξοδα χώρια οι απώλειες από έσοδα που είχαν προγραμματιστεί πως θα υπάρχουν αλλά καθώς δεν λειτουργούσε μόνο έξοδα υπήρχαν. Χώρια τα χρήματα που δόθηκαν όλ' αυτά τα χρόνια για έργα - πρόχειρες επεκτάσεις στα άλλα δυο αεροδρόμια. Είπε κανείς τίποτα για το Γερμανικό προγραμματισμό και την ακρίβεια;
Κι από προχτές το καινούριο αεροδρόμιο του Βερολίνου "άρχισε" να λειτουργεί. Γιατί τα εισαγωγικά; Γιατί προχτές, στις 25/10/2020 απλά μετονομάστηκε το παλιό αεροδρόμιο του Σόνεφελντ σε Τέρμιναλ 5 (επιβατικός σταθμός 5, δηλ.) χωρίς προς το παρόν ν' αλλάξει κάτι άλλο. Από το Σάββατο θ' αρχίσουν πτήσεις που θα χρησιμοποιούν το καινούριο τέρμιναλ 1, δηλαδή τις νέες εγκαταστάσεις. Μέχρι τις 8 του Νοέμβρη θα χρησιμοποιείται ακόμα το Τέγκελ (που το καλοκαίρι εκβίασε μια καλή επιδότηση) κι απ' τις 8 και μετά θα λειτουργεί μόνο το καινούριο με δυο επιβατικούς σταθμούς τον 1 και τον 5 (που είναι παλιός) που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους ενώ υπάρχει κι ο 2 που όμως δεν έχει τελειώσει ακόμα και τι να κάνουμε.
Ελπίζω πως το Σάββατο όντως θα ξεκινήσουν οι πτήσεις, αλλά έτσι κι αλλιώς, ο προορισμός BER έχει μπει (έστω κι απ' το παράθυρο, έστω και με απλή μετονομασία).
Αυτά και δεν θέλω αν υπάρξει καθυστέρηση έργου να ξανακούσω το "αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται". Όχι. Δεν έχουμε (ούτε σ' αυτά) την παγκόσμια πρωτοπορία και πρωτοτυπία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.