Από το 1993 είχα μαζεμένες κάποιες πληροφορίες για τα σχολεία δευτεροβάθμιας στην Ελλάδα. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε όταν ένας συνάδελφος διορίστηκε στην (τότε) Β' Έβρου και μου ζήτησε πληροφορίες για το τι υπήρχε εκεί, μιας και εγώ μάζευα διάφορα χαρτιά πάντα. Έψαξα και του τα έγραψα σ' ένα χαρτί, αλλά μιας και τα γράμματά μου είναι δυσκολοδιάβαστα, τα πέρασα σ' ένα αρχείο κειμενογράφου (του Word; δεν θυμάμαι). Και αφού θα τα χρειαζόμουνα κι εγώ, κι όχι μόνο αυτά αλλά και άλλων περιοχών άρχισα να τα συγκεντρώνω όλα και να τα κωδικοποιώ σε γραμμές και στήλες. Αλλά το πράγμα ήταν κάπως δύσχρηστο κι έτσι τα πέρασα σ' ένα λογιστικό φύλλο.
Αργότερα, χρειάστηκε να διδάξω βάσεις δεδομένων σε κάποιο κέντρο ελευθέρων σπουδών. Εγώ μόνο βασικές αρχές ήξερα και κάποια πράγματα από dBase, έκατσα και έμαθα το περιβάλλον Access. Το έμαθα καλά, τόσο που όχι μόνο το δίδαξα, αλλά έφτιαξα και κάποιες βάσεις για επαγγελματική χρήση! Και δουλεύοντας με τις βάσεις είδα πως αυτό ήταν το κατάλληλο περιβάλλον για τα στοιχεία που είχα, αφού μπορούσα να επιλέξω τι θα αντλήσω κάθε φορά. Το πέρασμα απ' τα λογιστικά φύλλα σε περιβάλλον διαχείρισης βάσεων δεδομένων ήταν πανεύκολη δουλειά, όλα τα σχετικά περιβάλλοντα την υποστηρίζουν.
Όλα αυτά τα στοιχεία τα μοιραζόμουνα με συναδέλφους που γνώριζα. Στην αρχή τα είχα σε χαρτιά ή έστω και ηλεκτρονικά (σε δισκέτες!), που σήμαινε πως η διασπορά ήταν μικρή. Το 1998 η Μαρία μαθαίνει πώς να φτιάχνει σάιτ. Μου δείχνει και μένα κι αποφασίζω να μεταφέρω τη δουλειά σε ιστοσελίδες ώστε τα στοιχεία αυτά να είναι προσιτά από όλους και στήνω το πρώτο σάιτ.
Το δύσκολο ήταν να βρω χώρο που να με φιλοξενεί. Γιατί εντάξει ο κόπος να μαζευτούν τα στοιχεία και να μένουν ενημερωμένα, αλλά όχι και να πληρώνω. Στην αρχή το πρόβλημα ήταν ο όγκος των δεδομένων. Κι ότι εκεί που τα είχα αναρτήσει, γέμιζαν τις σελίδες διαφημίσεις. Προσφέρθηκα να διαθέσω τη δουλειά μου σε άλλους ιστοχώρους σχετικούς με την εκπαίδευση (ακόμα και στην ΟΛΜΕ) αλλά μόνιμα υπήρχε το πρόβλημα πώς θα μου εμπιστευτούν τους κωδικούς για να έχω πρόσβαση στο σύστημα ώστε να κάνω τις απαραίτητες ενημερώσεις. Έτσι, έμεινα ελεύθερος σκοπευτής με τα πλεονεκτήματα αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται απ' αυτό.
Κάποια στιγμή φτιάχτηκε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που έδωσε πρόσβαση στο ίντερνετ σε όλα τα σχολεία αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Κι όχι μόνο πρόσβαση αλλά και χώρο για να στήσει ο καθένας το δικός του ιστοχώρο. Μετακόμισα κι εγώ εκεί κι ησύχασα. Η επισκεψιμότητα ήταν πολύ μεγάλη. Τόση που ακόμα και τα γραφεία και οι διευθύνσεις κατέφευγαν εκεί για να πάρουν πληροφορίες ή να ενημερώσουν. Από το 2003 που άρχισα να μετράω τις επισκέψεις, ξεπέρασαν το 1,2 εκατομμύρια σε μια δεκαετία.
Όμως δημιουργήθηκε πρόβλημα με τους σέρβερ του σχολικού δικτύου. Πολλές φορές δεν αντέχουν τις τόσες συνδέσεις και πέφτουν. Και με τις περικοπές (όχι τώρα, εδώ και 5 -6 χρόνια τουλάχιστον) στη χρηματοδότηση (άρα και στο προσωπικό) μπορούσε επί αρκετές μέρες να μην υπάρχει δυνατότητα να διαβάσει κάποιος τις σελίδες των χρηστών (τα υπόλοιπα επανέρχονται γρηγορότερα). Ξανά μανά αναζήτηση ξενιστή, ξανά μετακόμιση των αρχείων.
Το 2008 αποφάσισα να πάω με απόσπαση στο εξωτερικό (στη Γερμανία συγκεκριμένα). Ενόψει του γεγονότος αυτού, μάζεψα διάφορα στοιχεία για τα σχολεία (και τα τμήματα) του εξωτερικού καθώς και για τις διαδικασίες που ίσχυαν τότε (γιατί κάποια πράγματα έχουν αλλάξει από τότε) και τα έβαλα κι αυτά σε ένα άλλο χώρο στο ίντερνετ, κοντά στον προηγούμενο.
Κι ενώ οι επισκέψεις πληθαίνουν, έρχεται μπλοκάρισμα από εκεί που δεν το περίμενα και στην πιο ακατάλληλη εποχή: Τέλος Οκτώβρη, λίγο πριν την εποχή των μεταθέσεων, όταν ο κόσμος ψάχνει, μετά μανίας κόβεται η πρόσβαση από τα πάνω, ακριβώς γιατί πλήθυναν τα κλικ. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά το ανακαλύπτω συμπτωματικά μερικές μέρες αργότερα και συγχρόνως δεν έχω τρόπο να ενεργοποιήσω ξανά το λογαριασμό. Αναγκαστική μετακόμιση πάλι, νέος σέρβερ (και νέο όνομα) κι άντε να ενημερώσεις τόσον κόσμο που σε έψαχνε.
Γίνεται προσπάθεια για να βρεθεί (δωρεάν) όνομα που να μην έχει σχέση με τον σέρβερ που πραγματικά φιλοξενεί το χώρο. Για λίγο καιρό φαίνεται να δουλεύει, αλλά όλα τα καλά τελειώνουν. Κι επιστρέφουμε από κει που ξεκινήσαμε. Καινούριος σέρβερ, γερμανικός, που φαίνεται να είναι ικανοποιητικός. Δυο χρόνια τώρα, δεν έχει δημιουργήσει πρόβλημα ενώ παράλληλα δίνει πολλές δυνατότητες που μένουν ανεκμετάλλευτες.
Εν τω μεταξύ, όλ' αυτά τα χρόνια, υπήρχαν παροτρύνσεις να φτιάξω κάτι αντίστοιχο και για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας. Όμως ο κόπος ήταν μεγάλος κι έτσι δεν το αποφάσιζα. Κάποιοι συνάδελφοι καταπιάστηκαν με κάτι αντίστοιχο (και με προθέσεις για ακόμα καλύτερο) αλλά το παράτησαν. Ώσπου φέτος (2013) η γυναίκα μου πήρε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια. Και για τις τοποθετήσεις τους, λέει, θα γίνει επανυπολογισμός των ορίων τους, σύμφωνα μ' αυτά που ισχύουν για την πρωτοβάθμια. Άντε λοιπόν πάλι στο ψάξιμο. Κι αφού μπήκα στο χορό είπα να το κάνω ολοκληρωμένα. Να φτιάξω δηλαδή κάτι αντίστοιχο μ' αυτό που είχα.
Δουλειά πολλή. Επί μέρες να μαζεύω στοιχεία από τα σάιτ της κάθε Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας (δηλ. από κάθε νομό). Κι ευτυχώς που οι περισσότερες τα είχαν δημοσιεύσει. Κάποιες άλλες τους τα ζήτησα και τα ανέβασαν άμεσα, ενώ υπήρξαν και άλλες που δεν ανταποκρίθηκαν. Από το υπουργείο φως δεν υπήρχε. Ό,τι βρήκα εκεί είναι στο παλιό (και ουσιαστικά καταργημένο) σάιτ του ΥΠΕΠΘ με μια λίστα με τα μόρια των σχολείων που όμως είναι του 2008. Από τότε έχουν καταργηθεί ένα σωρό σχολεία. Αλλά στις περιπτώσεις που δεν βρήκα νεώτερα στοιχεία, τι να γίνει, καλά είναι κι αυτά.
Κι αφού βρήκα σε ποια μέρη λειτουργούν πόσα και τι είδους σχολεία, άντε να υπολογίσω αποστάσεις, να βρω από τα αρχεία της Στατιστικής Αρχής τον μόνιμο πληθυσμό του κάθε μέρους και ν' ανακαλύψω το υψόμετρο που βρίσκεται. Γιατί ίσως τα 5 με τα 10 ή και τα 100 μέτρα μπορεί να μην αλλάζουν την κατάσταση, αλλά όταν ανεβαίνουμε στα βουνά το πράγμα ζορίζει, λέει η εμπειρία μου. Κι αυτή η πληροφορία ήταν το πιο δύσκολο να βρεθεί. Κάποιες υπήρχαν σ' έναν παλιό χάρτη (και με τη βοήθεια της Ειρήνης η καταχώρησε προχώρησε ανέλπιστα γρήγορα) ενώ για όσα έλειπαν, ουδέν κρυπτόν υπό το ίντερνετ. Στο http://www.daftlogic.com/sandbox-google-maps-find-altitude.htm βρέθηκε ένα καταπληκτικός βοηθός που συνδύαζε το κλικ σε χάρτη του Google με τις πληροφορίες για το υψόμετρο του τόπου.
Παράλληλα, αυτόν τον καιρό, ο γιος μου ο Δημήτρης έχει τελειώσει τόσο τις σπουδές του στην πληροφορική όσο και τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και ψάχνει για δουλειά. Του πρότεινα λοιπόν να κάνουμε μια γενικότερη ανακαίνιση. Να μαζευτούνε όλα αυτά τα στοιχεία κάτω από μια ενιαία ομπρέλα και η παρουσίασή τους να γίνεται με έναν πιο σύγχρονο τρόπο. Κι από κει και πέρα να υπάρχουν και σύνδεσμοι προς τα μπλογκ που έχω, αυτό και το προηγούμενο. Κι έτσι στρώθηκε στη δουλειά. Τις μέρες που εγώ μάζευα στοιχεία αυτός ασχολήθηκε με το νέο περιβάλλον. Υπήρξα και απαιτητικός πελάτης:) κάνοντας συνέχεια αντιπροτάσεις (ακόμα κι αυτή τη στιγμή έχω μερικές σε εκκρεμότητα). Ανταποκρίθηκε σε όλα, με πείσμα καταφέρνοντας να υλοποιήσει όλες μου τις απαιτήσεις. Ιδού λοιπόν. Το αποτέλεσμα είναι διαθέσιμο στο http://malliaros.bplaced.net/ κι ο καθένας μπορεί να το κρίνει,
Ετικέτες
- αλλαντικά
- αυγό
- Γερμανία
- διαιτητικά
- επετειακά
- ζαχαροπλαστική
- ζυμαρικά
- ζύμη
- κέικ
- κοινωνία
- κρεατικά
- κρέμα
- κρεμμύδια
- λαδερό
- λαχανικά
- Λέσβος
- μαρμελάδα
- μεζές
- οδηγίες
- οσπρια
- πατάτα
- ποτό
- πουλερικά
- προσωπικές ιστορίες
- ρύζι
- σαλάτα
- σάλτσα
- σούπα
- σχάρα
- σχολείο
- τηγάνι
- τουριστικοί προορισμοί
- τυρί
- φαγητό
- φούρνος
- φρούτο
- χρήμα
- ψάρι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.