15 Ιανουαρίου 2024

Πουρπέτες (πατοκροκέτες) Βατώς

Όταν έβαλα τη συνταγή για τις πατατοκροκέτες είχα βάλει στον τίτλο και τη λέξη πορπέτες. Το βλέπει η Βατώ και μου βάζει πόστα. Καλά, ρε, η μάνα σου είχε κρέμα γάλακτος και τέτοια για τις πορπέτες; Τι 'ν' αυτά; Οπότε αποφάσισα να γράψω τη συνταγή την αυθεντική. Μόνο που δεν την θυμόμουνα. Μου την είπε, αλλά την ξέχασα πάλι. Κι έτσι χρειάστηκε νέο τηλεφώνημα για να ολοκληρωθεί το σημερινό. Κάποιες άλλες φίλες μίλησαν για κολοκύθι μέσα. Αυτό αφήνεται ως άσκηση για το σπίτι 😀 Εντάξει, η φωτογραφία είναι η ίδια, δεν αλλάζει και πολύ η φάτσα τους (τις έφτιαξα και μπήκε αυθεντική φωτογραφία)

Υλικά

1 κιλό. πατάτες
4 αυγά
200 γρ, τυρί τριμμένο
αλατοπίπερο κατά βούληση
κανέλα

Για το πανάρισμα

αλεύρι (ή φρυγανιά τριμμένη)

Εκτέλεση

Πλένω τις πατάτες κάτω από άφθονο τρεχούμενο νερό, αφαιρώντας τυχόν υπολείμματα από χώμα. Τις βάζω σε κατσαρόλα με αλατισμένο νερό που ίσα να τις σκεπάζει (ή στον ατμό) και τις αφήνω να βράσουν σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσουν (8’ σε χύτρα ταχύτητας). Είναι έτοιμες όταν τρυπιούνται εύκολα με ένα πιρούνι. Τις αφήνω για λίγο να κρυώσουν.

Τις ξεφλουδίζω και τις περνάω από μύλο πατάτας ή με μια πρέσα πατάτας ή ακόμα και με πιρούνι, θέλω να έχω ένα λείο πουρέ, χωρίς σβώλους.

Στο μπολ με τον πουρέ, προσθέτω τ' αυγά, το τυρί, την κανέλα και το σχετικό αλατοπίπερο. Ανακατεύω καλά τα υλικά μέχρι να έχετε ένα ομοιόμορφο και σφιχτό μίγμα (ώστε να μπορεί να πλάθεται).

Με ένα κουτάλι της σούπας και με βρεγμένα χέρια, σχηματίζω κροκέτες στο σχήμα που επιθυμώ, συνήθως μακρουλές, τις τυλίγω στο αλεύρι και τις τηγανίζω σε άφθονο λάδι.

Σημείωση

  • Η Βατώ επιμένει για την κανέλα. Εγώ πάλι δεν νομίζω να ταιριάζει. Πιο πολύ θα μου πήγαινε ρίγανη ή κίμινο (δεν έχω δοκιμάσει) ή το πολύ μοσχοκάρυδο. Αλλά αφού, όπως γράφω, η συνταγή είναι της Βατώς, πρέπει να την βάλω όπως μου την έδωσε 😀 Τελικά, όταν τις έφτιαξα, χώρισα το μίγμα στα τρία: κανέλα στο ένα, μοσχοκάρυδο στο δεύτερο, ρίγανη στο τρίτο. Δεν με χάλασε κανένα, όλα μ' αρέσανε, αν και θέλανε πιο πολύ (ήταν διακριτική η μυρωδιά τους).
  • Εγώ ως γνωστόν προτιμώ το φούρνο απ' το τηγάνι. Έτσι τις έφτιαξα στο φούρνο. Σίγουρα θέλει παραπάνω ώρα (κάνα μισάωρο στους 180 βαθμούς), αλλά είναι πιο υγιεινές (νομίζω - λίγο λάδια από πάνω τους). Αυτές που φαίνονται στη φωτογραφία.
  • Αν το μίγμα δεν είναι αρκετά σφιχτό, προσθέτω ελάχιστο αλεύρι ή φρυγανιά ή ακόμα καλύτερα νιφάδες πουρέ αν έχω. Αλλά λίγο. Ίσα να σφίξει και να πλάθεται σωστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.