20 Δεκεμβρίου 2013

Χοιρινό πρασοσέλινο

Όπως έγραφα τις προάλλες πρόκειται για το παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο μεσημεριανό στο χωριό μου, (που εγώ το φτιάχνω σε διάφορες εποχές). Δηλαδή για την ακρίβεια, το σελινάτο είναι, την προσθήκη του πράσου την έμαθα στη λέσχη, στο πανεπιστήμιο, στα Γιάννενα. Και μου άρεσε πολύ το πάντρεμα και το υιοθέτησα (και ζήλεψε κι η μάνα μου και το φτιάχνει κι αυτή έτσι). Του προσθέτει μια γλύκα.

Υλικά (6 μερίδες)

1½ κ. χοιρινό μπούτι
1½ κ. σέλινο ή σέλερυ
2 πράσα
2 κουταλιές βούτυρο
2 μεγάλα κρεμμύδια
1 ποτηράκι κρασί άσπρο
αλάτι – πιπέρι
2 φύλλα δάφνης
λάδι
2 αυγά
2 λεμόνια
1 κουταλιά κορνφλάουρ

Εκτέλεση

Για καλύτερα αποτελέσματα βάζω για 6 – 12 ώρες σε μαρινάδα το κρέας, χωρισμένο σε μερίδες, με το κρασί, το κρεμμύδι, το αλατοπίπερο και 2 φύλλα δάφνης.
Κόβω, καθαρίζω και πλένω καλά το σέλινο και το πράσο. Το ζεματάω σε βραστό αλατισμένο νερό και τ' αφήνω να στραγγίξουν.
Βάζω το βούτυρο να κάψει και ρίχνω το χοιρινό να ροδίσει. Προσθέτω και το κρεμμύδι τριμμένο και σβήνω με το κρασί (ή αν το έχω μαρινάρει προσθέτω τη μαρινάδα). Ρίχνω αλάτι και πιπέρι και αν χρειάζεται λίγο νερό και αφήνω το κρέας να μισοβράσει σε χαμηλή φωτιά (για περίπου 15' στη χύτρα). Προσθέτω τα χορταρικά και το λάδι και τα βράζω όλα μαζί (να μείνει περίπου 1 φλιτζάνι ζουμί - αυτό γίνεται με ανοιχτό το καπάκι ή, αν το ζουμί είναι ήδη αρκετά περιορισμένο, με κλειστή τη χύτρα για 5').
Χτυπάω τα αυγά με το λεμόνι και το κορνφλάουρ. Παίρνω λίγο – λίγο από το βραστό ζουμί και το προσθέτω στο αυγολέμονο. Ρίχνω το αυγολέμονο στο κατσαρόλι να πάρει μια βράση.

Ιδέες:

Αν δεν έχω πράσο, αυξάνω το κρεμμύδι.
Προσθέτω κι ένα δυο καροτάκια. Μ' αρέσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.