Με μεγάλη καθυστέρηση ανακοινώθηκαν αυτόν το μήνα οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών που σχολιάστηκαν κι από δω. Κι ετοιμάζονται τα κατά τόπους συμβούλια να κάνουν τοποθετήσεις και ρυθμίσεις και να μετακινήσουν όσους περισσεύουν εκεί που υπάρχουν κενά. Λογικά φαίνονται αυτά, να γίνουν τώρα ώστε το Σεπτέμβρη να ξέρει ο καθένας που θα πάει, τι θα έχει καλυφθεί και τι κενά θα εξακολουθούν να πρέπει να καλυφθούν. Αλλά.... Υπάρχει ένα μεγάλο αλλά. Γιατί μπορεί να φαίνονται όμως δεν είναι. Η καθυστέρηση είναι ένα θέμα. Τέτοια καθυστέρηση στις μεταθέσεις είχε να γίνει από το 1999. Και τότε ήταν οι Ευρωεκλογές στη μέση και η απαγόρευση μετακινήσεων ενώ φέτος μόνο το γεγονός πως το υπουργείο ήθελα να αιφνιδιάσει και κατάθεσε την τροπολογία για την αύξηση του ωραρίου μας όταν τα σχολεία είχαν κλείσει για το Πάσχα αλλά να προλάβει να ψηφιστεί πριν κλείσει κι η βουλή κι από κει και πέρα άρχισαν οι επανυπολογισμοί και μέχρι να γίνουν όλες οι διαδικασίες χρειάζεται κάμποσος καιρός.
Αυτό είναι το ένα σκέλος. Το άλλο είναι η ανεπίσημη "ενημέρωση" από το υπουργείο για καθηγητές που πλεονάζουν σε μερικές ειδικότητες. Όπως για παράδειγμα στους πληροφορικούς. Που κάθονται και δεν έχουν αντικείμενο κλπ. Το ότι πράγματι υπάρχει περίσσευμα στη δευτεροβάθμια από καθηγητές πληροφορικής είν' αλήθεια. Παρόλο που ο κλάδος μετράει ζωή μόλις είκοσι χρόνων, οι κακοί υπολογισμοί και χειρισμοί του υπουργείου (και κυρίως η μετατροπή των ΤΕΛ σε ΤΕΕ και πίσω σε ΕΠΑΛ) έφερναν για χρόνια νέο κόσμο που μετά φαίνεται να περισσεύει και σήμερα κινδυνεύει με απόλυση (αλλά έτσι είναι, άμα θέλουμε ντε και καλά να απολύσουμε, απ' τους πολλούς θα πάρουμε. Όσο για το αν περισσεύουν ή όχι, ρίχνουμε μια αύξηση ωραρίου και μετά τους κάνουμε να περισσεύουν μια χαρά). Και λέω φαίνεται, μιας και όλοι δουλεύουν σε διάφορα πόστα - κυρίως εκπαιδευτικά. Γιατί η πληροφορική έχει εισβάλει στη ζωή μας απότομα και έτσι υπάρχει ανάγκη για εξοικείωση μαζί της από πολύ νεαρές ηλικίες. Το υπουργείο - πάλι τραβηγμένα - την έχει εντάξει στο πρόγραμμα ακόμα κι από την Α' δημοτικού. Έτσι, ένας αριθμός πληροφορικών διδάσκει στα δημοτικά και μάλιστα, κάποιοι απ' αυτούς πρόκειται να μετακινηθούν μόνιμα προς την πρωτοβάθμια και να τοποθετηθούν εκεί.
Και μου δημιουργείται εμένα το ερώτημα: καλά δεν θα έπρεπε πρώτα να φύγουν όσοι είναι για να φύγουν και μετά να μετακινηθούν όσοι μείνουν ώστε να καλύψουν τα κενά που θα δημιουργηθούν; Φαντάζεται κάποιος να ξεκινήσει να τακτοποιεί το σπίτι του, το ντουλάπι του, το συρτάρι του ξέροντας πως κάποια απ' αυτά που έχει θα τα πετάξει αλλά να βάλει μια τάξη πρώτα και μετά να ασχοληθεί με ξεσκαρτάρισμα; Και μπορεί να υπάρξει αντίρρηση πως οι μετακινούμενοι δεν πετάγονται, αλλά έτσι κι αλλιώς όποιο φεύγουν με τον οποιονδήποτε τρόπο αφήνουν κενά.
Το θέμα είναι πως η συζήτηση για τη μετακίνηση των 490 εκπαιδευτικών πληροφορικής από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια έχει ξεκινήσει πριν δυο σχεδόν χρόνια. (Μαζί με Γαλλικής Γλώσσας, Γερμανικής Γλώσσας, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Δραματικής τέχνης και Θεατρικών Σπουδών, σύνολο 900 άτομα). Στην αρχή σαν ιδέα. Μετά με νούμερα (που δεν ξέρω πώς βγήκαν αφού οι θέσεις των πληροφορικών στην πρωτοβάθμια είναι πάνω απ' τις διπλάσιες). Κάποια στιγμή αυτά επισημοποιήθηκαν και καλέστηκαν οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν αιτήσεις. Κι όλα ήταν έτοιμα στα μέσα Απρίλη. Έχουν περάσει από τότε δυο μήνες και βάλε και ακόμα μόλις προχτές βγήκε το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύεται η απόφαση για το πού θα υπάρχουν οι σχετικές θέσεις. Να σχολιάσω εδώ πως όταν χρειάστηκε βρήκαν τρόπο να δημοσιεύσουν την απόφαση για την επιστράτευση κυριακάτικα. Αλλά ας πάμε παρακάτω.
Τώρα που κυκλοφόρησε το ΦΕΚ θα πρέπει να συνεδριάσει το κεντρικό συμβούλιο της δευτεροβάθμιας (ΚΥΣΔΕ) και να επικυρώσει τους πίνακες για τη σειρά ώστε να βγει το ποιος μετακινείται σε ποια περιοχή. Γιατί μια θέση σε μια περιοχή μπορεί να τη διεκδικήσει συνάδελφος απ' οπουδήποτε στην Ελλάδα. Κι αφού βγούνε αυτοί οι πίνακες θα πρέπει τα τοπικά συμβούλια πρωτοβάθμιας κάθε περιοχής (ΠΥΣΠΕ) να ανακοινώσουν πού έχουν κενά, να γίνουν αιτήσεις και να κάνουν τις σχετικές τοποθετήσεις. Έχουμε καιρό για όλ' αυτά. Το δικό μου θέμα είναι τι γίνεται με τις θέσεις που θ' αφήσουν αυτοί που θα φύγουν. Γιατί μπορεί να φύγουν άνθρωποι που δεν έχουν θέση, άρα δεν προκύπτει κενό, άρα όλα καλά, αλλά μπορεί να φύγει και κάποιος που έχει οργανική γιατί απλούστατα θέλει ν' αλλάξει περιοχή (κι αν σκεφτεί κανένας πως πέρυσι μετακινήθηκαν κάτω από 10 πληροφορικοί και φέτος κανένας καταλαβαίνει πως θα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον) ή ν' αλλάξει τύπο σχολείου οπότε τότε ανοίγουν τρύπες.
Φανταστικό παράδειγμα καραμπόλας: Ο Γιώργος έχει θέση σε Γυμνάσιο του Πύργου και έχει ζητήσει να μετακομίσει στην περιοχή της Πάτρας (τυχαίο μεν, αλλά όχι τελείως μιας και όταν ήμουνα στον Πύργο υπήρχαν πάρα πολλοί. σ' αυτήν την κατάσταση). Αυτή τη βδομάδα (ή το πολύ την άλλη) γίνονται οι τοποθετήσεις και οι μετακινήσεις στον Πύργο. Και σε 15 μέρες ανακοινώνεται πως φεύγει λοιπόν από τον Πύργο. Μένει κενό στο σχολείο που ήτανε. Άρα θα πρέπει να ξαναγίνει η διαδικασία και όσοι είναι τώρα υπεράριθμοι να διεκδικήσουν τη θέση του. Κι αφού γίνουν οι σχετικές μετακινήσεις, αν δεν καλυφτεί στο έτσι να ξαναγίνουν αιτήσεις απ' αυτούς που θα ήθελαν να μετακινηθούν π.χ. απ' την Ανδρίτσαινα. Κι αν πει κάποιος πως και τι έγινε, ας μην καλυφτεί φέτος το κενό κι ας μείνει για του χρόνου που θα μπορεί να γίνονται όλα με τη σειρά τους, αυτό θα έχει συνέπεια και το σχολείο να μην έχει έγκαιρα εκπαιδευτικό για να λειτουργήσει με το που θα ανοίξει (εκτός κι αν αυτό χρειάζεται για να βολευτεί κάποιος ημέτερος) και ο συνάδελφος που θα μπορούσε από φέτος να έχει τη σειρά του, να ταλαιπωρείται για ένα χρόνο ακόμα.
Αλλά ποιος νοιάζεται για τέτοιες λεπτομέρειες. Είχαμε και ανασχηματισμό, μπορεί να μην άλλαξε ο υπουργός αλλά άλλαξε ο υπεύθυνος για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια υφυπουργός. Ο παλιός (Παπαθεωδόρου) έφυγε, να δούμε ποιος αναπληρωτής θα αναλάβει, να ενημερωθεί, να ετοιμαστεί, να υπογράψει και βλέπουμε πότε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.