Ξαναβρέθηκα στον Πειραιά την περασμένη Κυριακή. Αυτή τη φορά κάτσαμε κάτω απ' το λιοντάρι. Γύρω απ' τη βάση του έχει φτιαχτεί μια καφετέρια. Μπορεί σε άλλες περιοχές του Πειραιά να ξήλωσαν αυτές τις πρόχειρες κατασκευές, εδώ τις φτιάξανε πρόσφατα. Το μαγαζί (η βάση του δηλαδή) είναι κάμποσα μέτρα παραπάνω. Και για ευκολία στήσανε δυο παραγκάκια γύρω απ' το λιοντάρι, να το εξαφανίσουν ακόμα παραπάνω. Έχει μείνει και λίγος χώρος ακάλυπτος κι ήταν αυτός που προτιμήσαμε. Αλλά είναι πρώτο τραπέζι πίστα, στη μπούκα (ή περίπου) του λιμανιού, κάθεσαι και κόβεις κίνηση. Βέβαια, το πληρώνεις. Φραπές ευρά τέσσερα (4€).
Η ιδέα ξεκίνησε απ' το γεγονός πως εκεί παραδίπλα είχαν φέρει τον "Παπανικολή", το υποβρύχιο που γέρνει ("Το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S -120) είναι ένα συμβατικό Υ/Β Τype 214, πρώτο στη σειρά των 6 Υποβρυχίων τύπου "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" που έχει παραγγείλει το Πολεμικό Ναυτικό. Κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Καθελκύσθηκε την 22 Απριλίου 2004. Την 21 Δεκεμβρίου 2010 κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων." λέει το σάιτ. Γιατί από το 2004 που καθελκύσθηκε (σικ) περίμενε να καταπλεύσει το 2010; Τι έκανε αυτά τα 6+ χρόνια; Επειδή ήταν προβληματικό, η κυβέρνηση αρνιόταν να το παραλάβει, αλλά η κρίση έφερε αποτελέσματα στις πιέσεις και το πήραμε. Βέβαια, δεν λέει πόσον καιρό περίμενε στην Ελλάδα για να μπαλωθεί και ν' αρχίσει περιπολίες).
Την ώρα που φεύγαμε απ' τον Παπανικολή, έμπαινε το Κοραής που ερχόταν από Δυτικές Κυκλάδες.
Φάτσα απέναντι οι αποθήκες με το ρολόι που λέγαμε. Πίσω τους κάποιοι γερανοί που έχουν μείνει απ' την εποχή που στην περιοχή ήταν το εμπορικό λιμάνι και κάτ' απ' αυτούς το Λίμπερτυ (ξέρω, τα έχω ξαναγράψει αλλά τώρα τα έβλεπα από απέναντι :) ). Μπροστά τους, το "Μπλου Σταρ Πάτμος". Έχω ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτό το καράβι μιας κι είν' έν' απ' αυτά που πάνε στη Μυτιλήνη (και αυτό που θα με πάει προς τα κει σε 40 μέρες και θα με φέρει πίσω σε άλλες 40 - φέτος έτυχε να αναλάβει το πηγαινέλα μας). Έτσι θα ασχοληθούμε ξανά μαζί του αργότερα.
Απ' τη μια μεριά οι αχρηστεμένες πια τσιμινιέρες: μπροστά του εργοστασίου λιπασμάτων (που έχει φύγει απ' τη Δραπετσώνα χρόνια τώρα) και πίσω της ΔΕΗ του Κερατσινίου (κι αυτή έκλεισε αλλά μετατράπηκε να χρησιμοποιεί φυσικό αέριο κι έτσι ξανάνοιξε, αν και τώρα πια δεν την χρειάζεται την τσιμινιέρα). Μπροστά τους το νέο κτίριο του υπουργείου ναυτιλίας (ή όπως λέγεται κάθε φορά). Απ' την άλλη μεριά το θηρίο του Πειραιά. Μπροστά ο Κοραής έχει δέσει, ενώ στο βάθος φαίνεται ο Λυκαβηττός. Δίπλα στο θηρίο το κτίριο του ΝΑΤ κι η μητρόπολη της Αγίας Τριάδας.
Μια συνολική άποψη του λιμανιού (με τους θαμώνες της καφετέριας σε πρώτο πλάνο). Στην άλλη φωτογραφία ένα όμορφο Αιγυπτιακό τουριστικό, δεμένο παραπέρα απ' τον Παπανικολή, η Αίντα.
Τις ώρες που ήμασταν εκεί (κάτσαμε κάμποσο, κάνα δίωρο περίπου, 6 - 8 το απόγεμα) λίγα σχετικά τα βαπόρια που μπήκαν ή βγήκαν. Πιο τακτικός ο "Μπομπ σφουγγαράκης". Ένα καραβάκι που κάνει τη γραμμή Πειραιάς - Σελήνια (Σαλαμίνας). Θέλει 20' να πάει κι άλλα τόσα να γυρίσει, βάλε και 10' να κάτσει για να γεμίσει άρα κάθε ώρα μια μπαίνει, μια βγαίνει. Για να δικαιολογείται πως ο Πειραιάς είναι λιμάνι :) Σε άλλα μεγάλα λιμάνια που έχω δει, υπάρχει κίνηση από πολλά και διάφορα. Απ' το να κάνουν βόλτα μέσα στο λιμάνι ή μέχρι το Τουρκολίμανο μέχρι να ενώνει τη μια μεριά με την άλλη (το λιοντάρι με τις αποθήκες π.χ.). Κι αυτό με αστικό εισιτήριο!
Αλλά για να μην λέμε πως μόνο ο Σφουγγαράκης κυκλοφορούσε (αν και, επαναλαμβάνω, έκλεβε την παράσταση) ιδού και μερικά ακόμα. Το Ποσειδών Ελλάς αναχωρεί για Αίγινα.
Από Αίγινα έρχεται το Άγιος Νεκτάριος, από κει και το Αχαιός, ένα όμορφο και ιδιαίτερο φέρι μποτ γιατί είναι με διπλή είσοδο.
Η ώρα περνάει. Ήρθε και το Μπλου Σταρ Ιθάκη από Σύρο - Τήνο - Μύκονο. Η ώρα κοντεύει 8 και το Πάτμος που λέγαμε ανέβασε τις πολλές μπουκαπόρτες του και γκαζώνει τις μηχανές του, μ' αποτέλεσμα να γεμίσει μαυρίλα το λιμάνι.
Παρόλο που πήγε 8, όμως το Πάτμος δεν μπορεί να φύγει ακόμα. Μόλις μπαίνει ψιλοκαθυστερημένο απ' τη Μήλο το Άγιος Γεώργιος και το τουριστικό Ατζίαν Γκλόρι. Έτσι αφού μπαίνουν αυτά, καθυστερεί να φύγει το άλλο.
Επιτέλους, δόθηκε η άδεια για την αναχώρηση. Το Πάτμος φεύγει! Εντάξει, δεν πέρασε και πολύ η ώρα. Είναι μόλις 20:05, οι κάβοι λύσανε κι ο τελευταίος καταπέλτης ανεβαίνει. Φύγαμε...
Ετικέτες
- αλλαντικά
- αυγό
- Γερμανία
- διαιτητικά
- επετειακά
- ζαχαροπλαστική
- ζυμαρικά
- ζύμη
- κέικ
- κοινωνία
- κρεατικά
- κρέμα
- κρεμμύδια
- λαδερό
- λαχανικά
- Λέσβος
- μαρμελάδα
- μεζές
- οδηγίες
- οσπρια
- πατάτα
- ποτό
- πουλερικά
- προσωπικές ιστορίες
- ρύζι
- σαλάτα
- σάλτσα
- σούπα
- σχάρα
- σχολείο
- τηγάνι
- τουριστικοί προορισμοί
- τυρί
- φαγητό
- φούρνος
- φρούτο
- χρήμα
- ψάρι
Λίγες μόλις μέρες αργότερα, ένα σχόλιο για τα υποβρύχια. Η Ελλάδα διεκδικεί αποζημιώσεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ! Αυτό το ξέχασα. Κι οι Γερμανοί λένε πως έδωσαν μίζες σε Έλληνες για τα υποβρύχια. Δεν είναι κουβέντες του δρόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφή