15 Ιουλίου 2013

Έργα επί της Οδού

Αυτό γραφόταν πριν κάποια χρόνια σε κάτι ταμπέλες που θυμάμαι. Τα έργα πολλές φορές ήταν αθέατα δια γυμνού οφθαλμού ή υπήρχαν και χρόνιζαν και δεν προχωρούσαν. Ε, κάτι τέτοιο εξακολουθεί να συμβαίνει και σήμερα. Μιλάω για τα έργα στο δρόμο Κόρινθος - Πάτρα. Που έργα ακούμε, εργοτάξια βλέπουμε αλλά έργα όχι. Το έργο ξεκίνησε το 2008, όταν παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες οι εθνικοί δρόμοι. Το σκεπτικό ήταν πως οι ιδιώτες αυτοί θα εισέπρατταν τα διόδια (κάτι που κάνουν με μεγάλη συνέπεια) ενώ συγχρόνως θα έβαζαν κάποια χρήματα ώστε να ολοκληρωθούν τα απαιτούμενα έργα ανακατασκευής των δρόμων που ήταν βασικά ανύπαρκτοι οι περισσότεροι. Απ' αυτές τις διάφορες εταιρίες μόνο η Μορέας (που έχει αναλάβει το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Σπάρτη) προχώρησε τα έργα μέχρι σήμερα, βελτίωσε το υπάρχον δίκτυο, έφτιαξε το κομμάτι μέχρι την Καλαμάτα (κι απ' αυτό το κομμάτι είναι όλες οι φωτογραφίες) και δουλεύει ακόμα στο κομμάτι μέχρι τη Σπάρτη (απ' όσο ακούω - δεν έχω πάει από εκεί). Οι άλλες έστησαν εργοτάξια, ξεκίνησαν τα έργα κι από κει και πέρα, τίποτα.

Δεν πάει πολύς καιρός που έγινα παράτες πως ξαναξεκίνησαν τα συγκεκριμένα έργα. Όχι ολόκληρο, όπως ήταν η αρχική σύμβαση, να γυρίσει και να φτάσει μέχρι την Τσακώνα και να ανταμώσει το δρόμο που έφτιαξε η Μορέας. Μόνο το κομμάτι μέχρι την Πάτρα. Οι συζητήσεις άρχισαν στα τέλη Μάρτη, πως όπου νάναι αρχίζουν πάλι οι εργασίες. Λίγο πριν το Πάσχα μια από τα ίδια. Κόσμος θα μετακινηθεί σκέφτηκαν, να δουν πως τα εργοτάξια δουλεύουν.
Γιατί εργοτάξια υπάρχουν πολλά. Θυμάμαι το καλοκαίρι του 2010 που επέστρεφα από Ελλάδα προς Γερμανία με πλοίο είχα μετρήσει πάνω από 10 εργοτάξια που δούλευαν όλα . Κι έλεγα τότε πως τον τελευταίο χρόνο που θα γυρίσουμε απ' τη Γερμανία ο δρόμος θα είναι τελειωμένος και με το παραπάνω. Βλέπετε  αφενός μεν σκεφτόμουνα πως θα γύρναγα του χρόνου κι αφετέρου πως τα έργα θα συνεχίζονταν, αν όχι με τον ίδιο ρυθμό, ε, περίπου τον ίδιο.
Κι έτσι προβλεπόταν στο πλάνο αλλά η πραγματικότητα άλλαξε πολλά. Εγώ έχω γυρίσει εδώ κι ένα χρόνο σχεδόν και τα έργα έχουν σταματήσει πάνω από δυο. Ήδη το '11 που ξαναπέρασα τα έργα ήταν σταματημένα. Παρεμβάσεις με κολονάκια και παρεκτροπές, χωματουργικά και εργοτάξια (εγκαταλειμμένα) δίπλα στο δρόμο, πλήρης ακινησία.
Πριν λίγες μέρες ξαναπέρασα. Είχαν περάσει δυο μήνες από την αναγγελία πως τα έργα ξανάρχισαν και ένας από τότε που βρέθηκαν οι ηγέτες της κυβέρνησης (είναι και πολλοί) με τα κίτρινα καπελάκια τους για να μας πείσουν γι' αυτό (και δεν βρίσκω τώρα φωτογραφία τους που τόσο μου είχε αρέσει όταν τους είδα τότε). Αλλά εγώ έργα δεν είδα. Σε ένα από τα εργοτάξια μόνο κάποιοι εργάτες ξεφόρτωναν μια μύτη για κομπρεσέρ και σε ένα άλλο υπήρχαν δυο φύλακες έξω από το Ίζομποξ που μάλλον ήταν κάτι σαν γραφείο. Δηλαδή ένα τίποτα, παρά τις ανακοινώσεις της εταιρίας και τις φωτογραφίες που δίνει η ίδια.
Στα τελειωμένα κομμάτια της Μορέας προστέθηκαν τακτικά πάρκιν με τουαλέτες! Κάτι που πάντα μου έλειπε.
Δεν ξέρω τι έγινε στο μεταξύ κι αν ξεκίνησαν πράγματι τα έργα. Μακάρι. Αλλά δυστυχώς, η μέρα που θα δούμε τελειωμένο τον συγκεκριμένο δρόμο μάλλον αργεί. Τον μισόν εννοείται,αφού το έργο πετσοκόβεται για διάφορους λόγους. Υπόσχονται σε μια διετία από τώρα. Για να δούμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.