19 Μαρτίου 2015

Αναθέσεις μαθημάτων

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (στα δημοτικά σχολεία δηλ), μέχρι πριν κάποια χρόνια, όλα τα μαθήματα τα έκανε ένας άνθρωπος: ο δάσκαλος της τάξης. Αντίθετα, στη δευτεροβάθμια (γυμνάσια και λύκεια) ο κάθε εκπαιδευτικός είχε συγκεκριμένο αντικείμενο. Κάποια στιγμή μπήκαν κι άλλα μαθήματα στα δημοτικά, πέρ' απ' τα κλασικά, οπότε μπήκαν κι εκεί άνθρωποι με ειδίκευση. Κι ενώ παλιότερα τη γυμναστική την έκανε ο δάσκαλος τώρα την κάνει ο γυμναστής. Όμως όπου υπάρχουν πολλές ειδικότητες πρέπει να υπάρχει κι ένας οδηγός του ποιος διδάσκει τι. Ποιος είν' ο αρμόδιος για το κάθε μάθημα. Και στο μεν δημοτικό τα πράγματα είναι(; ) ξεκάθαρα. Όπου υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας αυτός κάνει το μάθημα: ο ξενόγλωσσος τις ξένες γλώσσες, ο γυμναστής τη γυμναστική, ο μουσικός τη μουσική, ο πληροφορικός την πληροφορική. Δεν είν' εύκολο να μπερδευτούνε (αν και, πάντα υπάρχουν κι εκεί διαφωνίες). Αλλά στη δευτεροβάθμια;

17 Μαρτίου 2015

Μυδοπίλαφο

Την Καθαροδευτέρα που λείπαμε εμείς στη βόλτα μας κατά Γιάννενα μεριά, η Ειρήνη ήταν μόνη στο σπίτι. Και την κάλεσε η Μαίρη για φαγητό. Όταν γυρίσαμε λοιπόν μας λέει πως κι αυτή μόλις μπήκε γιατί κλπ και συμπληρώνει: "Και που να δείτε τι ωραίο τραπέζι είχε στρώσει η κα Μαίρη. Κι είχε εξαιρετικά πράγματα. Αυτό, εκείνο, τ' άλλο και μυδοπίλαφο". Μιας και τα μύδια είναι των ημερών αποφάσισα να της φτιάξω κι εγώ μυδοπίλαφο κι ας μην ήταν τόσο ευπαρουσίαστο σαν της Μαίρης. Είχα πολλά χρόνια να φτιάξω. Ούτε θυμόμουν πώς το είχα φτιάξει τότε. Ήμασταν στη Σαλαμίνα, βρήκαμε μπροστά μας φρέσκα μύδια, πήραμε και φτιάξαμε, αλλά τη διαδικασία δεν την θυμάμαι ούτε αν είχα ρωτήσει κανέναν. Αυτή τη φορά θα ήταν πιο εύκολα. Απλά να γκουγκλίσω (ή να γκουγκλάρω; δεν είμαι σίγουρος :) ). Βέβαια, πιο εύκολο θάταν νάπαιρνα τη Μαίρη τηλέφωνο. Δεν το έκανα, άρα μπορεί να υπάρξει κι η δική της εκδοχή!

15 Μαρτίου 2015

Ρίο - Αντίρριο

Για να πάω στα Γιάννενα πήγα από Πελοπόννησο μεριά κι έτσι πέρασα κι εγώ τη γέφυρα "Χαρίλαος Τρικούπης" (για όποιον δεν το ξέρει, αυτό είναι το όνομα της γέφυρας που απ' το 2004 ενώνει το Ρίο με το Αντίρριο). Την είχα δει και την είχα φωτογραφήσει σε προηγούμενες εξορμήσεις μου κατά Πάτρα μεριά, αλλά να περάσω από πάνω της δεν είχε τύχει.

13 Μαρτίου 2015

Γιάννενα 2

Να συνεχίσω σήμερα με τα Γιάννενα. Που κάποιες φορές λέγονται ημιλόγια Γιάννινα, ως πιο σωστό απ' το επίσημο Ιωάννινα που μόνο στα χαρτιά υπάρχει. Γιάννενα και Γιαννιώτες υπάρχουν. Ας είναι όμως. Συνεχίζω. Όχι πως θα τελειώσω μ' αυτό. Έχω διάφορες φωτογραφίες, αλλά φτιάχνουν ξεχωριστά υποθέματα, ενώ το σημερινό έχει να κάνει με την πόλη. Όχι πως κάποιες απ' τις σημερινές φωτογραφίες δεν θα μπορούσαν να ενταχθούν σ' αυτά. Αλλά έτσι μου ήρθε η ομαδοποίηση. Πάμε λοιπόν. Η εξέδρα "κυρα-Φροσύνη" στην λίμνη. Εμβληματικό σημείο της πόλης, απέναντι από ένα παλιό καφενείο που σήμερα έχει επεκταθεί κι έχει αποκόψει την προβλήτα με τραπεζοκαθίσματα που είναι και σκεπασμένα. Στο βάθος Στρούνι. Αμφιθέα το επίσημον.

11 Μαρτίου 2015

Γιάννενα

Ο δολοφόνος, λένε, ξαναγυρνάει στον τόπο του εγκλήματος. Εγώ δολοφόνος δεν είμαι, ούτε έκανα έγκλημα σ' αυτόν τον τόπο αλλά είν' ένα μέρος που γυρίζω και ξαναγυρίζω. Τα Γιάννενα είναι η δεύτερή μου πατρίδα. Πέρασα εκεί πάνω από πέντε χρόνια όταν ήμουν φοιτητής. Τ' αγάπησα. Και τα επισκέπτομαι όποτε βρίσκω ευκαιρία. Και μου έκανε μεγάλη εντύπωση όταν άκουσα άλλους συμφοιτητές της εποχής πως δεν έχουν ξαναπάει μετά από τόσα χρόνια ούτε μια φορά. Στην φωτογραφία της αρχής φαίνεται η πόλη από το νησάκι (γιατί τα Γιάννενα έχουν λίμνη και ένα κατοικήσιμο νησάκι). Διακρίνεται η περιοχή του Κάστρου αλλά και πίσω τα χιονισμένα βουνά προς Σούλι μεριά.

09 Μαρτίου 2015

Η σκεπή του σταθμού του Μονάχου

Πάνε πάνω από 5 χρόνια που έβαλα αυτή τη φωτογραφία στο παλιό μου μπλογκ. Είναι από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Μονάχου (Hauptbahnhof). Μια εικόνα που την έβλεπα τακτικά τους χειμώνες,όλα τα χρόνια που κυκλοφορούσα στο σταθμό. Να πέφτουν νερά απ' την οροφή όταν έβρεχε αρκετά και να υπάρχουν πέρα δώθε κουβάδες για να τα μαζεύουν. Και μπορεί να φαίνονται τρεις αλλά απ' την άλλη μεριά υπήρχαν κι άλλοι. Προχθές, λοιπόν, η Μαρία διάβασε στη Ζιντόιτσε Τσάιντουνγκ πως το καλοκαίρι αρχίζουν έργα επιδιόρθωσης της σκεπής που θα κοστίσουν 15 εκατομμύρια και θα κρατήσει 4 χρόνια. Βέβαια, παράλληλα ψάχνονται και για καινούριο σταθμό. Να διευκρινίσω πως τα 4 χρόνια είναι το αρχικό πλάνο. Τον πραγματικό χρόνο θα τον μάθουμε όταν με το καλό τελειώσει. Γιατί το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου που ήταν να παραδοθεί το 2010, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει (και, όχι δεν άλλαξε τίποτα από το καλοκαίρι που είναι το άρθρο).
Για να μην λέμε πως τέτοια γίνονται "μόνο στην Ελλάδα".