12 Φεβρουαρίου 2024

Πάντα ψιλά στα ταμεία

Ένα θέμα στο οποίο έχω αναφερθεί ξανά στο παλιό ιστολόγιο. Με εντυπωσίαζε και τότε, με εντυπωσίασε και τώρα. Βέβαια, φωτογραφία από συρτάρι ταμείου δεν γίνεται να βάλω, οπότε ας αρκεστούμε σε φωτογραφίες από μαγαζάκια χριστουγεννιάτικων αγορών, αφενός γιατί αυτός ήταν ο στόχος της πρόσφατης επίσκεψης στο Μόναχο κι αφετέρου γιατί από τέτοια μικρομάγαζα περιμένεις να υπάρχει πρόβλημα όμως ούτε κει υπάρχει. Δεν μούτυχε ποτέ αυτό που γίνεται στη λαϊκή π.χ. να ρωτάει ο ένας πάγκος τον διπλανό για να χαλάσει.

Σ' όποιο μαγαζί να πας να πληρώσεις με μετρητά έχει πάντα να σου δώσει ρέστα. Κι αν κάπου γράφει 4,99€ εννοείται πως θα σου δώσει και το 1 λεπτό πίσω (οι Γερμανοί δεν τα πάνε καλά με τις στρογγυλοποιήσεις - αν και τις κάνουν όταν αφήνουν φιλοδώρημα). Μου έτυχε να δώσει ο μπροστινός μου κατοστάρικο για κάτι που κόστιζε κάτω από 5 ευρώ. Ο υπάλληλος κάπου φάνηκε να ζορίζεται, κάτι είπε ο άλλος να ψάξει για πιο ψιλά αλλά η προσφορά δεν έγινε αποδεκτή, βρήκε και έδωσε ρέστα κανονικά.

Όπως έχω πει εγώ χρησιμοποιώ πολύ το πλαστικό χρήμα (αν και δεν είναι πάντα καλό για το κατάστημα).Κάποια φορά που το ποσό ήταν μικρό (4,50€) έδωσα χαρτονόμισμα σχετικά μικρό (όχι, δεν ήταν 50άρικο) κι η κοπέλα μου ζήτησε πιο ψιλά ή κάρτα! Αυτό στην Ελλάδα το συναντάς συνήθως σε μεγάλες αλυσίδες στιλ Τζάμπο που σου προτείνουν κάποια καραμέλα για ρέστα (αυτό το έκαναν κι οι παλιοί περιπτεράδες). Αντίθετα, στα Χόντος, ξέρω πως φροντίζουν (ή φρόντιζαν) να έχουν πάντα τα απαιτούμενα ψιλά.

Κλείνω παραθέτοντας ένα ενδεικτικό απόσπασμα από σχόλιο στην παλιά δημοσίευση: "Στην Χαϊδελβέργη είχα πιάσει φιλίες με μια καλοσυνάτη περιπτερού, την Μαρτίνα. Κάποια στιγμή την ρώτησα για το συγκεκριμένο. Μου απάντησε: "Είναι πελάτης και δεν έχω δικαίωμα να του ζητήσω να με διευκολύνει στα ρέστα. Είναι δική μου υποχρέωση, να έχω ακριβώς τα ρέστα ακόμα και αν λ.χ αυτός μου δώσει 100 € για εμπόρευμα 4.93€ και θα του δώσω ακριβώς 95,07€"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.