27 Μαΐου 2016

Τηλεματική

Τηλεματική είναι ο κλάδος της τεχνολογίας που συνδυάζει την πληροφορική με τις τηλεπικοινωνίες λέει το λεξικό. Το Βικιλεξικό μάλιστα, φέρνει για παράδειγμα μια είδηση από το Βήμα πριν δυο χρόνια περίπου, που αναφέρει ότι "Το σύστημα της Τηλεματικής περιλαμβάνει την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ για την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε πραγματικό χρόνο, αλλά και την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού για την εκτέλεση των δρομολογίων μέσω 1.000 «έξυπνων» στάσεων. Παράλληλα θα λειτουργεί διαδραστικό σύστημα πληροφόρησης κοινού για το σύνολο των γραμμών και των δρομολογίων μέσω διαδικτύου". Γι' αυτήν ακριβώς τη χρήση της τηλεματικής θέλω να αναφερθώ σήμερα.

Με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, δεν μετακινούμαι συχνά. Αιτία είναι πως απ' την περιοχή που μένω δεν είναι και πολύ συχνές οι διελεύσεις. Έτσι δεν με βολεύει και πολύ αλλά σε κάποιες περιπτώσεις που έχω δουλειά στο κέντρο, τα χρησιμοποιώ. Έτσι και προχτές. Με συνδυασμό με το αυτοκίνητο, κατέβηκα πιο κάτω για να έχω 4 λεωφορεία να περνάνε αντί για 2 κι είπα να χρησιμοποιήσω και τις εφαρμογές της τηλεματικής, αυτές που εξαγγείλονταν πριν δυο χρόνια κι αυτές τις μέρες διαφημίζεται η ολοκλήρωσή τους. Και μερικές παρατηρήσεις γι' αυτές θέλω να κάνω.

Όπως έλεγε και η διαφήμιση μόνο 1000 στάσεις θα είναι "έξυπνες". Με το έξυπνες εννοείται ότι θα έχουν μια ηλεκτρονική πινακίδα που θα λέει πότε θα έρθει το επόμενο λεωφορείο. Και το κακό είναι πως σε κεντρικές στάσεις, απ' όπου περνάνε πολλά λεωφορεία, όπως π.χ. στην πλατεία της Κηφισιάς, τέτοια πληροφόρηση δεν υπάρχει, δεν ξέρω γιατί.

Η πληροφόρηση γίνεται με ηλεκτρονικές πινακίδες τοποθετημένες κάπου σ' έναν στύλο, δίπλα στη στάση. Δεν μπορώ να πω πως το θεωρώ την καλύτερη λύση, θα μ' άρεσε καλύτερα αν ήταν μέσα στα στέγαστρα. (Χώρια που δεν πρόλαβαν να μπούνε και κάποιοι πήγαν και κόλλησαν τα αυτοκόλλητά τους ήδη - και βέβαια κανένας δεν πάει να τα βγάλει και να τα καθαρίσει). Επίσης επιλέχτηκε η τεχνολογία λεντ που έχει το θετικό ότι μπορεί άνετα να διαβάζεται τη νύχτα αλλ' απ' την άλλη καταναλώνει αρκετά περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τους υγρούς κρυστάλλους.

Εκτός απ' τις στάσεις, η πληροφόρηση μπορεί να γίνει και από εφαρμογή που κατεβάζει κάποιος στο κινητό του. Τη δοκίμασα κι αυτήν. Γενικά είναι πολύ καλή αφού μπορείς να έχεις αυτόματο εντοπισμό θέσης ακόμα και χωρίς ανοιχτό το δέκτη GPS. Βέβαια, αυτή η τεχνολογία δεν έχει μεγάλη ακρίβεια και έχω την εντύπωση πως η εφαρμογή δεν ελέγχει αν υπάρχει ο αντίστοιχο δέκτης. π.χ. ήμουν σε μια (μη έξυπνη) στάση και δεν Το κακό είναι πως αν παρουσιάσει αυτές που θεωρεί τις πλησιέστερες στάσεις μετά δύσκολα να ενημερωθεί για το ποια είναι πραγματικά η πιο κοντινή. Ακόμα κι αν μετακινηθείς. Χρειάζεται σημαντική μετακίνηση για να το δείξει. Κι ενώ εμφανίζει τις στάσεις σ' έναν χάρτη, δεν μπορείς να επιλέξεις τη διπλανή, αυτήν που εσύ κατευθύνεσαι.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι η εφαρμογή είναι μόνο για λεωφορεία (και τρόλεϊ). Πας απ' τη στάση του λεωφορείου να πάρεις το μετρό και δεν ξέρεις αν πρέπει να τρέξεις για να το προλάβεις ή έχεις ώρα ακόμα :) Η Ειρήνη μου είπε πως υπάρχει αντίστοιχη εφαρμογή της ΣΤΑΣΥ που όμως δεν την βρήκα. Πάντως, όταν την ίδια μέρα τ' απόγεμα θέλησε να πάρει το λεωφορείο για να κατέβει Κηφισιά, η σχετική πληροφόρηση ήταν εξαιρετικά σημαντική (και ακριβής - και είναι ακριβής και σε διάφορες φάσεις που το έχω ελέγξει).

Συμπέρασμα: καλή η προσπάθεια, ελπίζω να επεκταθεί και στις υπόλοιπες στάσεις καθώς και να συμπληρωθεί. Το θέμα μου είναι για το πόσο διάστημα θα δουλεύει. Γιατί παρόμοια εφαρμογή τηλεματικής που πληροφορεί τους οδηγούς για την κίνηση στο δρόμο και σε πόση ώρα θα φτάσεις στην επόμενη μεγάλη διασταύρωση που υπήρχε, τώρα και κάμποσο καιρό δεν δουλεύει κι οι σχετικές πινακίδες στέκονται σβηστές. Λεφτά πήραμε για να στήσουμε την εφαρμογή, όχι για να την λειτουργούμε :(

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.