25 Σεπτεμβρίου 2013

Καλλιτεχνικά Συμπόσια - Άνοιξη

Στην Άνοιξη πριν κάποια χρόνια ήταν το πρώτο καλλιτεχνικό "συμπόσιο" που παρακολούθησα. Κι έχω εισαγωγικά στο συμπόσιο γιατί, παρόλο που το λένε έτσι, εγώ δεν τους είδα να τρώνε και να πίνουνε αλλά να δουλεύουνε. Εγώ συμπόσιο ξέρω πως σημαίνει κόσμος που πίνει μαζί. Κι επειδή πιοτό ξεροσφύρι δεν λέει, τρώει κιόλας. Στο καλλιτεχνικό όμως συμπόσιο, φαΐ και πιοτό δεν ξέρω αν έχει τις ώρες της σκόλης, έχει όμως ομαδική καλλιτεχνική δουλειά. Ομαδική, με την έννοια πως είναι διάφοροι καλλιτέχνες που δουλεύουν τις μέρες του συμποσίου, ο καθένας το δικό του έργο.

Αφορμή για το σημερινό (και τα επόμενα) σημείωμα στάθηκε η συλλογή έργων στην Ερεσό. Ειδικά εκείνη η έμπνευση για τη Σαπφώ. Γιατί το ενδιαφέρον στην περίπτωση των συμποσίων είναι πως στο χώρο που γίνεται ένα συμπόσιο, μετά τη λήξη του μένουν τα έργα των καλλιτεχνών και αποτελούν στολίδι του. Συγχρόνως, οι δημότες έχουν την ευκαιρία να δουν καλλιτέχνες από κοντά την ώρα που δουλεύουν τα έργα τους.
Στην Άνοιξη πρέπει να έγιναν δυο συμπόσια, γιατί στο πρώτο τα έργα τα έβλεπα να φτιάχνονται, και δεν θυμάμαι να ήταν όλα αυτά. Το περίεργο είναι πως στα μέρη που έχω δει έργα από καλλιτεχνικό συμπόσιο, όλα έχουν να κάνουν με έργα γλυπτικής κι όχι με άλλες καλές τέχνες. Γλυπτική σε μάρμαρο, σε μέταλλο ή σε άλλο υλικό ήταν όσα έργα έχω δει.
Όλες οι φωτογραφίες που θα παρουσιάσω είναι από καλλιτεχνικά συμπόσια που έγιναν σε διάφορες περιοχές, έχω πέσει πάνω σε τρεις. Ξεκινάω από την Άνοιξη γιατί όπως ανέφερα παραπάνω ήταν η πρώτη μου επαφή. Τα έργα βρίσκονται τοποθετημένα έτσι ώστε να στολίζουν την πόλη, στις εισόδους της και στην πλατεία. Εξαίρεση το παραπάνω που είναι μεν στην είσοδο, αλλά με τέτοιο τρόπο που χάνεται. Δεν ξέρω, κάθε φορά που το βλέπω στεναχωριέμαι για τον καλλιτέχνη. Τυχερός αν δεν το έχει δει, τι μοίρα του επιφύλαξαν.
Έχω πάντως την εντύπωση πως είναι οι ίδιοι καλλιτέχνες που συνηθίζουν να συμμετέχουν σε τέτοια γεγονότα. Γιατί παρόμοια με τα έργα που είδα στην Άνοιξη, είδα και σε άλλες περιοχές. Τις ομοιότητες ας πούμε του παραπάνω με αντίστοιχο στο Διόνυσο αλλά και στην Ερεσό νομίζω πως μπορεί κανείς να τις δει εύκολα.
Αλλά λίγη υπομονή και θα μπορεί καθένας να βγάλει μόνος του  τα συμπεράσματά του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.