05 Μαρτίου 2024

Πράσινος Πόρος (και πράσινα άλογα)

Πρόσφατα (εντάξει, όχι και τόσο, πέρασε κάνα δίμηνο) έγιναν διάφορες εξαγγελίες από τον πρωθυπουργό πως ο Πόρος είναι το επόμενο πράσινο νησί της Ελλάδας. Μέσα στις άλλες αλλαγές, η μεταφορά από και προς το νησί θα γίνεται με ηλεκτρικά πλοία. Μα αν τα πλοία κινούνται με ηλεκτρισμό συνιστούν κάτι πιο πράσινο, με την έννοια πιο οικολογικό; Και μάλιστα αυτή η συζήτηση να γίνεται για τον Πόρο; Μα για τον Πόρο που επέχει λίγα μέτρα από το Γαλατά και λίγο πιο πέρα η απόσταση δεν είναι ούτε κατό μέτρα; Κι η κίνηση πλοίων με ηλεκτρισμό είναι πιο πράσινο απ' το να κατασκευαστεί ένα γεφύρι;

Πρώτα πρώτα το γεφύρι (η γέφυρα όπως έχει καθιερωθεί σήμερα να λέγονται αυτά τα γιοφύρια) θα εξυπηρετούσε πραγματικά τους κατοίκους που τώρα έτσι και χρειαστεί να μεταφερθεί κάποιος στο κέντρο υγείας που βρίσκεται απέναντι στο Γαλατά, η διαδικασία είναι η εξής:
1 Ειδοποιούμε το ασθενοφόρο να ετοιμαστεί.
2 Το ασθενοφόρο φτάνει στο λιμάνι και μπαίνει στο καραβάκι που είναι να φύγει σε λίγο για Πόρο.
3 Το καραβάκι αναχωρεί άμεσα και φτάνει στον Πόρο (βέβαια, θέλει και λίγη ώρα για να φτάσει).
4 Το καραβάκι φτάνει στο Πόρο, δένει και το ασθενοφόρο βγαίνει στο νησί
5 Πάει να πάρει τον άρρωστο
6 Το καραβάκι μέχρι να πάει να πάρει τον άρρωστο και να γυρίσει, κι ανάλογα την ώρα που μένει, πετάγεται μέχρι το Γαλατά να κάνει το δρομολόγιό του.
7 Παίρνει το ασθενοφόρο και το πετάει απέναντι
8 Το ασθενοφόρο πάει προς το κέντρο υγείας και το καραβάκι επιστρέφει στην τακτικότητά του.
Αυτή τη διαδικασία την πέτυχα κάποια στιγμή, γι' αυτό την περιγράφω. Αν υπήρχε γεφύρι θα είχαμε μόνο τα βήματα 1, 5 και 8.

Αλλά να πάω και παραπέρα. Έχω μπει σε πλεούμενο που κινιόταν με ηλεκτρική ενέργεια. Αλλ' αυτό ήταν μια τεράστια σχεδία σε λίμνη κι εκεί υπήρχαν λόγοι προστασίας του περιβάλλοντος (από τον θόρυβο) κι έτσι κινηθήκαμε αργά αργά μέχρι τον προορισμό μας. Η μηχανή ήταν ήπια, δεν μας έβιαζε κι ο χρόνος.

Για την μετακίνηση Πόρος - Γαλατάς πόσο ισχυρές θα είναι οι μηχανές; Κι από πού θα βρίσκουν τον ηλεκτρισμό; Θα φορτίζουν από πρίζες αντίστοιχες με τ' αυτοκίνητα; Ας υποθέσω πως γίνεται. Αυτό γιατί είναι πράσινη ενέργεια (οι ενστάσεις ισχύουν το ίδιο για κάθε αντικατάσταση κάποιας μορφής ενέργειας από ηλεκτρική); Απλά μεταφέρουμε το πρόβλημα της παραγωγής της ενέργειας σε κάποιο άλλο σημείο. Το φεύγω από τον Πόρο και το πάω στη Μεγαλόπολη ή την Πτολεμαΐδα. Χώρια πως η μεταφορά σε τέτοιες αποστάσεις σημαίνει και μεγάλες απώλειες.

Όχι. Δεν θα είναι από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται σε θερμικά εργοστάσια αλλά θα είναι αιολική ή από φωτοβολταϊκά. Σίγουρα θα είναι πιο καθαρή η παραγωγή της αλλά κι εκεί υπάρχει ένα θέμα. Πέρα απ' το πώς φτιάχνονται π.χ. τα φωτοβολταϊκά (χρειάζονται κάποια σπάνια στοιχεία που ερημοποιούνται κάποιες περιοχές για ν' αποκτηθούν) η ενέργεια αυτή πρέπει να αποθηκευτεί. Κι η αποθήκευση γίνεται σε μπαταρίες. Που έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής. Και μετά τι τις κάνουμε; Τις εξάγουμε σε φτωχές χώρες πληρώνοντας κάτι για να επιβιώσουν με τα δικά μας σκουπίδια. Κάνουμε χώρες - πόρνες. Αυτό πώς λέγεται;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.