15 Σεπτεμβρίου 2021

Πώς να κλέψετε νομότυπα

Υπάρχει ποικιλία τρόπων για να κλέψει κάποιος νομότυπα. Κι είναι παλιά η φράση που λέει πως αν κλέψεις λίγα είσαι λωποδύτης ενώ αν κλέψεις πολλά μπορεί να σε πούνε μέχρι και ευεργέτη. Συνήθως δεν αν κλέβεις λίγα δεν έχεις το απαραίτητο επιτελείο για να βρει τρόπους να φαίνεται πως αυτό γίνεται νομότυπα. (Δεν γράφω νόμιμα γιατί κλοπή νόμιμη δεν στέκει, αλλά που να δείχνει νόμιμη μια χαρά γίνεται). Κι επειδή ίσως θα λέτε τι μύγα με τσίμπησε στα καλά καθούμενα και γράφω τέτοια, θα σας πως μια εμπειρία μου από δοσοληψία των τελευταίων ημερών.

Έχω παραγγείλει που λέτε κάποιο προϊόν που κοστίζει 22€. Το προϊόν αυτό είναι στη γενική κατηγορία ΦΠΑ που η Ελλάδα έχει ορίσει να είναι 24% (απ' τις πιο ψηλές στην ΕΕ, έχω να παρατηρήσω). Άρα η εταιρία έπρεπε να εισπράξει 17,75 και τα υπόλοιπα 4,25€ να τα αποδώσει στο κράτος αφού αυτό είναι το ΦΠΑ. Όταν πήρα το προϊόν βλέπω μέσα να υπάρχει κι ένα ευτελές έντυπο - τρόποι εξοικονόμησης στο λογαριασμό ρεύματος έλεγε κι είμαι σίγουρος πως θα έχει καλές ιδέες μέσα, αντίστοιχες μ' αυτές που εφαρμόζει ήδη η εταιρία. Εγώ βέβαια θεώρησα πως είναι διαφημιστικό αλλά όταν διάβασα τον τίτλο μούκανε εντύπωση. Γιατί το έβαλαν κι αυτό μέσα; Έριξα μετά μια ματιά στην απόδειξη που συνόδευε το προϊόν και κατάλαβα την πατέντα:

Το προϊόν ήταν τιμολογημένο μεν κανονικά αλλά με μια επτωσάρα 92%. Το συνοδευτικό είχε κοστολογηθεί στα 43€ αλλά με τέτοια έκπτωση ώστε η τελική τιμή να έρθει στα 22€ που πλήρωσα. Γιατί αυτό; Γιατί το έντυπο είναι στην κατηγορία 6% του ΦΠΑ. Έτσι η εταιρία θα αποδώσει ΦΠΑ 1,47€ άρα θα κρατήσει για την πάρτη της 2,78€!

Μα, θα μου πει κάποιος, το έντυπο κοστίζει για να φτιαχτεί. Προφανώς το κόστος καλύπτεται απ' το ποσό της κλοπής. Κι αυτό γίνεται για ένα προϊόν κόστους 22€. Όμως, δεν γίνεται η πατέντα μόνο γι' αυτό. Προφανώς θα γίνεται και για άλλα. Υπάρχει βέβαια πλαφόν. Μέχρι για 43€ μπορεί να γίνει η κλοπή του ΦΠΑ. Ε, δεν είναι και λίγο.

Θεωρητικά θα μπορούσα να επιστρέψω το έντυπο και να αξιώσω από την εταιρία να μου δώσει πίσω το αντίστοιχο ποσό. Αυτό θα ήταν εύκολο αν η εταιρία είχε την έδρα της στην Αττική που μένω εγώ. Για όποιο άλλο μέρος το πράγμα θα ήταν δύσκολο. Και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο αν σκεφτεί κανείς πως η εταιρία που έστειλε το συγκεκριμένο εδρεύει σε άλλη χώρα και η αποστολή έγινε από αποθήκες τρίτης χώρας (πάντα εντός ΕΕ). Άντε βγάλε άκρη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.