Πριν κάμποσα χρόνια είχα παρακολουθήσει σε ημερίδα για τα προγράμματα σπουδών τον υπουργό παιδείας της Σκωτίας. (Στα ομόσπονδα κράτη μπορεί το καθένα να έχει διαφορετική αντιμετώπιση στην παιδεία. Και στη Γερμανία το κάθε κρατίδιο έχει τον δικό του υπουργό παιδείας ενώ υπάρχει κι ο ομοσπονδιακός. Ο τελευταίος καθορίζει τις πολύ γενικές γραμμές και το κάθε κρατίδιο τις διαμορφώνει όπως νομίζει, ακόμα και το πόσες μέρες θα διαρκούν οι διακοπές είναι τοπικό θέμα μ’ αποτέλεσμα στον θρησκευόμενο νότο να είναι καμιά 10αριά μέρες παραπάνω απ’ τον αδιάφορο βορρά, παραπάνω και απ’ τις ελληνικές που κάποιοι τις βρίσκουν πολλές). Έλεγε λοιπόν ο Σκωτσέζος ότι τις αλλαγές τις ξεκινάνε από την Α’ δημοτικού, τον επόμενο χρόνο στη Β’ κλπ κι έτσι σε 12 χρόνια έχουν ολοκληρώσει τις αλλαγές τους. Περιμένουν κι έναν χρόνο να τα δουν όλα μαζί κι αρχίζει πάλι ο κύκλος. Εδώ έχουμε δεν ξέρω κι εγώ πόσες αλλαγές στα Λύκεια τα τελευταία 27 χρόνια που είμαι στα σχολεία, δυο αλλαγές στα Γυμνάσια και θαρρώ μια στα Δημοτικά, όλες ξεκομμένες μεταξύ τους.
Αλλαγές για την Γ' Λυκείου
Έτσι λοιπόν ετοιμάζονται πάλι αλλαγές στο Λύκειο που θα ισχύσουν από φέτος. Οι μαθητές της τρίτης τάξης τον Μάιο (ο Ιούνιος πάει από χρόνια) θα δίνουν εξετάσεις σε μόνο 4 (τέσσερα) μαθήματα για να πάρουν απολυτήριο. Γιατί γίνετ’ αυτό; Αφού οι πανελλαδικές (πρέπει να) είναι αφού πάρουν το απολυτήριό τους οι υποψήφιοι κι αφού τέλος Ιούνη πρέπει νάχουν τελειώσει όλες οι σχετικές διεργασίες στα σχολεία ώστε να μην πληρώνονται κάποιο για «μη λήψη αδείας», λιγοστεύουν τα μαθήματα που εξετάζονται μέσα στο σχολείο ώστε να προκάνουμε. Σε μια βδομάδα μέσα έχουμε τελειώσει με τις ενδοσχολικές, την επόμενη βγαίνουν τ' αποτελέσματα κι από 1η Ιούνη αρχίζουν οι πανελλαδικές - εισαγωγικές.Γιατί δεν καταργούνται τελείως οι ενδοσχολικές εξετάσεις; Για να λέμε ότι τα απολυτήρια Λυκείου δίνονται ύστερα από εξετάσεις, άρα δεν είναι για όλους, δεν είναι χωρίς αντίκρυσμα. Τώρα με τα 4 μαθήματα πόσο κύρος έχουν; Κρατάμε τα προσχήματα.
Οι αλλαγές για την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο 30 ώρες.
Αυτές τις μέρες γίνεται μπόλικη κουβέντα για το θέμα. Ο ΟΟΣΑ, λέει, προτείνει κι οι "θεσμοί" ζητούν να μένουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο 30 ώρες, ανεξάρτητα από το πόσες ώρες (45λεπτες) διδάσκουν. Τα συνδικαλιστικά όργανα διαμαρτύρονται και το υπουργείο λέει πως δεν έχουν λόγο αφού αυτό που γίνεται είναι να αποσαφηνίζεται αυτό που υπάρχει στον θεμελιώδη νόμο για την εκπαίδευση, τον περίφημο 1566 που ισχύει από το μακρινό 1985. Τελικά προς τι όλη αυτή η φασαρία; Τι αλλάζει και για ποιους; Το υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα τη παλιά και τη νέα διατύπωση - πρόταση.Συμπέρασμα; Τι κρύβεται πίσ' από τις λέξεις;
Αφορά κυρίως την πρωτοβάθμια και μάλιστα σε δυο επίπεδα: α) μιας και μειώθηκαν οι ώρες που οι μαθητές κάνουν μάθημα, να μένουν οι δάσκαλοι (κλπ) μέχρι τις 14 κι όχι να φεύγουν απ' τις 13:15 χωρίς να διαμαρτύρονται β) η διατύπωση έχει ανάμεσα στα υπόλοιπα καθήκοντα ένα που είναι "η επίβλεψη σχολικών γευμάτων". Είναι χωμένο τεχνηέντως κάπου στη μέση, ανάμεσα σε υποστήριξη μαθητών που έχουν επιπλέον ανάγκες και στην ενημέρωση των γονέων. Αλήθεια ποια είναι η σχέση του με το εκπαιδευτικό έργο; Απλούστατα; σήμερα ήταν διαφιλονικούμενο, αν θα αποζημιώνεται κάποιος απ' το ολοήμερο για τη δουλειά αυτή. Ενώ το κανονικό πρόγραμμα του σχολείου τελειώνει στις 13:15, το πρόγραμμα του ολοήμερου (για όσους μαθητές το παρακολουθούν) αρχίζει στις 14:00. Στο μεσοδιάστημα οι μαθητές κάθονται και τρώνε το φαγάκι τους (που το έχουν φέρει από το σπίτι τους). Κάποιος πρέπει να τους επιβλέπει και συνήθως το έκανε ο υπεύθυνος του ολοήμερου, που ζήταγε όμως να πληρωθεί για τον χρόνο αυτό (βασικά, να του υπολογιστεί πως έκανε μια διδακτική ώρα). Για εξοικονόμηση λοιπόν χρημάτων, αυτό τώρα γίνεται έργο όλων των εκπαιδευτικών του δημοτικού. Οπότε αφού έτσι κι αλλιώς είναι μέσα στα εξωδιδακτικά καθήκοντα ΟΛΩΝ, αν ο υπεύθυνος του ολοήμερου τσινάει και γκρινιάζει, ο διευθυντής θα το αναθέτει εκ περιτροπής σε κάποιους δάσκαλους (μπορεί διαφορετικούς κάθε μέρα). Και αποζημίωση δεν θα διεκδικεί κανένας αφού είναι μέσα στις ώρες υποχρεωτικής παραμονής. Αμ πώς!
Να σημειώσω πως για ξεκάρφωμα στην αρχή λέει "Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" ενώ μέχρι τώρα η διατύπωση ανέφερε μόνο τη πρωτοβάθμια. Όχι πως η δευτεροβάθμια ήταν απέξω μέχρι τώρα, απλά το έλεγε σε επόμενο άρθρο (στο 14 παράγραφος 20) που δεν αλλάζει κι έτσι τώρα θα διπλοαναφέρονται!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.