29 Ιουνίου 2018

5" μόλις

5 μόλις δευτερόλεπτα είναι αρκετά για ν' αλλάξουν την κατάσταση του αυτοκινήτου. Μόνο 5". Και εξηγούμαι: Το χειμώνα άλλαξα αυτοκίνητο. Με πείσανε κι είπα το ναι. Το καινούριο είναι εφοδιασμένο με διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα απ' αυτά που έχουν τα σημερινά αυτοκίνητα. Ένα απ' αυτά η υποβοήθηση στην εκκίνηση σε ανηφόρα (ή κατηφόρα και όπισθεν!). Για όποιον δεν ξέρει εξηγώ πώς δουλεύει και τι είναι τα 5" που λέω.

Όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε σε ανηφόρα (αυτό που στις εξετάσεις λέγεται κρέμασμα) πρέπει με κάποιον τρόπο το αυτοκίνητο να μην φύγει πίσω μέχρι να μπορέσει ο κινητήρας να στρέψει τους τροχούς και να το πάει στην επιθυμητή κατεύθυνση (κι αν έχει και στροφή το πράγμα δυσκολεύει παραπάνω). Η πρακτική είναι να τραβάς χειρόφρενο που το αφήνεις την ώρα ακριβώς που έχεις πατήσει αρκετό γκάζι και έχει αφήσει το αμπραγιάζ ώστε το αυτοκίνητο να κινηθεί προς τα μπρος. Υπάρχει κι άλλος τρόπος, πιο δύσκολος μεν (και μόνο αν έχεις αρκετά μεγάλο πόδι) αλλά που εμένα με βολεύει: πατάς και το φρένο και το γκάζι ταυτόχρονα και το τραβάς απ' το φρένο την κατάλληλη στιγμή. Και ο ένας και ο άλλος τρόπος θέλουν πολύ καλό συντονισμό.

Τι γίνεται τώρα με τα καινούρια αυτοκίνητα: Αντί να πατάς εσύ φρένο, το αυτοκίνητο έχει ένα "αλφάδι" εσωτερικά και υπολογίζει την κλίση. Κι αν δει πως είναι μεγαλύτερη από κάποια τιμή, όταν πας να ξεκινήσεις κρατάει πατημένα τα φρένα του για 5 δευτερόλεπτα. Που είναι πολύ παραπάνω απ' αυτά που έχω συνηθίσει εγώ και μέχρι να το συνηθίσω είδα κι έπαθα. 5" είναι αρκετά για να μην σε πάρει πίσω και ν' αρχίσει τ' αυτοκίνητο να κινείται. Μόλις 5".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.