26 Ιουνίου 2015

Ένας χρόνος γκάζι

Κλείνει σήμερα ένας χρόνος που έχω βάλει γκάζι στο αυτοκίνητο. Είχα κάνει μια παρουσίαση της κατάστασης στο εξάμηνο περίπου, τώρα που έκλεισε κι ο χρόνος νομίζω πως είναι πιο ολοκληρωμένα τα πράγματα κι έτσι λέω να κάνω απολογισμό. Και το θέμα είναι, αξίζει τον κόπο; Η απάντηση είναι ένα μεγάλο "ναι" και θα προσπαθήσω να το τεκμηριώσω με αριθμούς, αν και αυτό σημαίνει πως το άρθρο θα γίνει λίγο βαρύ.

Όταν αποφάσισα να βάλω το γκάζι είχα υπολογίσει πως θα το αποσβήσω σε τρία χρόνια. Ε, λοιπόν, στο χρόνο πάνω έχω βγάλει το κόστος εγκατάστασης. Από δω και πέρα ότι οικονομία γίνει είναι καθαρό κέρδος! Το πρώτο εξάμηνο του 2014 έκανα 1.000 χιλιόμετρα το μήνα κατά μέσον όρο. Από τότε όμως μέχρι τώρα τα χιλιόμετρα αυξηθήκανε. Σ' ένα χρόνο μέσα έκανα κοντά 20.000. Και καλά, τα άλλα ήταν χειμωνιάτικα άρα δεν κυκλοφορούσε το αυτοκίνητο τόσο πολύ. Απ' την άλλη, όταν το καύσιμο είναι φτηνότερο, δεν το σκέφτεσαι και πολύ. Πέρα απ' το ότι πέσαμε και στην περίπτωση που οι τιμές πέσανε. Και στην βενζίνα (και το αυτοκίνητο, είπαμε, έτσι κι αλλιώς ξοδεύει βενζίνα αφού για να ξεκινήσει και μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας) οπότε οι συγκρίσεις δυσκολεύουν κάπως. Αλλά ας πάω σε πιο συγκεκριμένα νούμερα.
Το διάστημα αυτό δεν η μέση τιμή καυσίμου (βενζίνας και υγραερίου) μου ήρθε στα 0,84€. Οι τιμές αρκετά χαμηλές αφού η βόλτα στις Δαλματικές έδωσε την ευκαιρία για φουλαρίσματα σε τιμές πιο καλές απ' ό,τι στην Ελλάδα. Απ' την άλλη, το πρόβλημα με τον κινητήρα με ώθησε να απενεργοποιήσω το γκάζι γιατί φοβήθηκα μήπως έφταιγε αυτό (αλλά τελικά άλλη ήταν η αιτία). Πόση να υπολογίσω την μέση τιμή της βενζίνας γι' αυτόν το χρόνο; Να πούμε 1,5€; Τόσο την έβαλα. Στην αρχή ήταν πολύ παραπάνω, έπεσε αρκετά και τελευταία τριγυρίζει εκεί γύρω (τουλάχιστον στην Αθήνα). Και στο κόστος καυσίμου συνυπολογίζω τόσο το έξτρα λάδι (που το έχω βρει στις πιο διαφορετικές τιμές, από 5€ μέχρι 13€το μισόλιτρο) όσο και το επιπλέον σέρβις γκαζιού που χρειάστηκε (57€ έδωσα). Γιατί αν δεν ήταν το γκάζι δεν θα τα έδινα, άρα δικό του κόστος είναι :)

Η κατανάλωση είναι αυξημένη. Το πόσο είναι δύσκολο να απαντήσω. Γιατί ο χρόνος που περνάει σημαίνει και φθορές στον κινητήρα. Απ' την άλλη, όλοι λένε πως με το γκάζι ξοδεύει παραπάνω. Αλλά και με την προβληματική πίπα υπήρξε αύξηση της κατανάλωσης. Μετά τις εργασίες αντικατάστασης (και αποκατάστασης) φαίνεται να έχει περιοριστεί η αύξηση, αλλά θέλει χρόνο για να μπορέσει να γίνει υπολογισμός. Πάντως, υπολογίζοντας την κατανάλωση στις παλιές καλές τιμές (με βενζίνα) μου βγαίνει πως αυτό το χρόνο πάτσισα το κόστος εγκατάστασης. Αν η κατανάλωση ήταν ψηλότερη, έχω αρχίσει να έχω και κέρδος. Δύσκολος υπολογισμός, πάντως εγώ είμαι ευχαριστημένος αφού έτσι κι αλλιώς έλεγα πως θα έκανα την απόσβεση στην τριετία και έγινε στον χρόνο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.