28 Ιουνίου 2014

Υπουργική συνέπεια (ή υπουργικά τερτίπια)

Αρχές Ιούνη άλλαξε ο υπουργός (και οι υφυπουργοί, δηλαδή, όλη η ηγεσία) του υπουργείου Παιδείας (με κεφαλαίο το Π παρακαλώ). Ο νέος υπουργός είχε μια ιδιαιτερότητα. Δεν ήταν βουλευτής της συμπολίτευσης. Δηλαδή, δεν ήταν βουλευτής κάποιου από τα δυο κόμματα που κυβερνούν αλλά αντίθετα είχε διαφωνήσει με τα μνημόνια και τη συγκεκριμένη πολιτική που ακολουθείται αυτή τη στιγμή κι είχε φτάσει να ιδρύσει δικό του κόμμα. Βέβαια, όλ' αυτά (οι διαφωνίες και οι αντιρρήσεις) έχουν και τα όριά τους. Με τις Ευρωεκλογές είδε πως οι δημοσκοπήσεις έδειχναν ζόρικα τα πράγματα κι έτσι συνεργάστηκε (βάση προγραμματικής συμφωνίας βέβαια, τι έτσι;) με το ΠΑΣΟΚ. Ναι, αυτό απ' το οποίο έφυγε. Αλλά αρκετά με το ιστορικό του νέου υπουργού. Ας δούμε το παρόν.

Α! Πριν προχωρήσω ας κάνω και μια περιγραφή του παλιού, αυτού που αντικαταστάθηκε: Ο άνθρωπος άφησε εποχή μιας και κατάφερε να γίνονται όλα στο παραπέντε, ή ακόμα και στο καιπέντε. Δεν ξέρω αν ήταν προσωπικό του κατόρθωμα ή των συνεργατών που επέλεξε, αλλά όλες οι αποφάσεις υπογράφονταν με μεγάλη καθυστέρηση. Επίσης, αυτό που μαθαίναμε ήταν ότι ανακοίνωνε το γραφείο τύπου. Η ιστοσελίδα του υπουργείου έχει μόνο δελτία τύπου και καθόλου αυθεντικές υπουργικές αποφάσεις. Και λέω έχει γιατί αυτή η τακτική εξακολουθεί ακόμα. Λέει για παράδειγμα: ο υπουργός υπέγραψε απόφαση για το τάδε θέμα που ρυθμίζεται έτσι. Κατεβάστε το δελτίο τύπου. Μα τι να το κάνω το δελτίο τύπου, ρε φίλε. Αυτό έχει τις οδηγίες, τι θέλει το υπουργείο να γραφτεί στις εφημερίδες, στα σάιτ, αυτό που θα ανακοινωθεί απ' τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις. Μα εγώ θέλω να δω την ουσία: τι ακριβώς προβλέπει η απόφαση. Αυτό δύσκολα να το βρει κανένας. Προσωπικά, επειδή είμαι σε σχολείο μπορεί και να το δω κάποια στιγμή. Ο άλλος; Αναγκαστικά υποχρεώνεται να δεχτεί την ανακοίνωση χωρίς να μπορεί να κρίνει την ουσία.

Ο καινούριος υπουργός ξεκίνησε φορτσάτος. Στην αρχή οι δηλώσεις του έδειχναν πως στο υπουργείο πνέει νέος άνεμος. Αλλά για λίγο. Πολύ γρήγορα τα πράγματα επανήλθαν στην προτέρα κατάσταση. Προφανώς κάποιος απ' τους παραπάνω του, του είπε πως πρέπει να μαζευτεί και μαζεύτηκε. Δεν ήρθα να κάνω μεταρρυθμίσεις λένε οι νέες δηλώσεις! Αλλά να διορθώσω κάποια στραβά. Και ξεκίνησε με προσπάθειες εντυπωσιασμού. Ανακάλεσε την απόφαση του προηγούμενου για επιπλέον μέρες διδασκαλίας. Με ημερομηνία 19/06/2014. (Εννοείται πως και για την απόφαση επιμήκυνσης και για την ανάκληση, μόνο δελτία τύπου έχουμε).

Όμως, οι μέρες είναι μετρημένες. Και με την καθυστέρηση έναρξης των εξετάσεων (που η καθυστέρηση έχει να κάνει με το γεγονός πως μπλέκουνε οι παναλλαδικές με τις ενδοσχολικές) οι βαθμοί των απολυτηρίων της Γ' ακόμα δεν έχουν βγει κι ο μήνας τελειώνει. Και με το τέλος του μήνα τα σχολεία κλείνουν. Και δεν φαινόταν πως θα γίνει κάποιο θαύμα να βγούνε μέχρι χτες, ώστε τη Δευτέρα να βγουν αποτελέσματα (έστω και με υπερωρίες ή ξενύχτια). Το λέγαμε καιρό τώρα. Και στο παραπέντε, τρεις μέρες πριν το κλείσιμο, στις 26/06/2014 νέα απόφαση (δηλ. νέο ΔΤ, εντάξει ο υφυπουργός, λέει, πως το υογράφει) παρατείνει το διδακτικό (μάλλον) έτος για μερικές μέρες, μέχρι την επόμενη Παρασκευή. Με παράταση συμβάσεων για τους αναπληρωτές (τους ελάχιστους), με παράταση του χρόνου για αποχώρηση αυτών που παραιτήθηκαν (και που υποχρεώνονται να φύγουν ντε και καλά με το τέλος της χρονιάς).

Πέρυσι, τέτοια μέρα έφευγα για ένα μεγάλο ταξίδι 15 ημερών. Διακοπές. Αλήθεια, φέτος όποιος προγραμμάτισε ένα τέτοιο ταξίδι (που πάει να πει πως από το Φλεβάρη - Μάρτη είχα κλείσει και πληρώσει ξενοδοχεία κλπ) τι θα κάνει; Θα τα ακυρώσει πληρώνοντας πρόστιμο γιατί εμπιστεύτηκε το υπουργείο ή θα φύγει με κίνδυνο πειθαρχικών διώξεων; Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Το περισσότερο είναι πως όλ' αυτά γίνονται στο υπουργείο Παιδείας. Που διαπαιδαγωγεί τα παιδιά...

Και σαν να μην έφταναν όλ' αυτά, αφού έχουν βγει τ' αποτελέσματα της Α' Λυκείου, θα πρέπει να ξαναγίνει η έκδοση γιατί "κάποιος αλγόριθμος είναι λάθος" (Πανομοιότυπη η ανακοίνωση και στην Καθημερινή, και στο Ιν και σε άλλους ιστοτόπους, ακριβώς επειδή γίνεται αναπαραγωγή συγκεκριμένου ΔΤ). Ο αλγόριθμος; Παρντόν; Ποιος τον έφτιαξε; Τον εφάρμοσαν οι διορθωτές; Μα όταν διορθώνει κάποιος, δεν υπάρχει αλγόριθμος. Βλέπει τι έχει γραφτεί κι ανάλογα προσθέτει μόρια. Μάλλον για την έκδοση αποτελεσμάτων εννοεί (και κάτι τέτοιο φαίνεται απ' τα συμφραζόμενα). Αλλά πότε το πήραν χαμπάρι; Αυτό βγήκε στα "μέσα" (αν και, το συγκεκριμένο ΔΤ δεν το βρήκα). Στο σχολείο επίσημα δεν υπάρχει κάποια οδηγία. Μάλλον θέμα εντυπωσιασμού για άλλη μια φορά.

2 σχόλια:

  1. Βρήκα ένα καλό σχολιασμό για το θέμα της αποτυχίας στην Α σε συνδυασμό με την ανακοίνωση του υπουργείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και σιγά μην τέλειωνε το θέμα της Α' Λυκείου έτσι. Ακόμα το ψάχνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.