07 Μαΐου 2014

Διόδια

Για την αύξηση των διοδίων είχα ακούσει. Αύξηση που έχει να κάνει τόσο με την αύξηση της τιμής διέλευσης όσο και με την αύξηση των σημείων που πληρώνονται τα διόδια. Πριν κάποιο καιρό είχε γίνει μια σχετική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σταθμό των διοδίων στα Κιούρκα, που πήρα κι εγώ μέρος, Βέβαια, σ' εκείνη τη συγκέντρωση που υποτίθεται πως τη διοργάνωσαν οι δήμοι της περιοχής (Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού) αυτοί που είχαν πανό ήταν το κίνημα "Δεν πληρώνω", τελείως έξω από το κάλεσμα διαμαρτυρίας για τις επικείμενες (τότε) αυξήσεις ή για τα επιπλέον σημεία που ετοιμάζονται. Ήταν παρόντες οι δήμαρχοι, ακόμα κι ο δεσπότης της περιοχής, έβγαλαν κάποιες φωτογραφίες, αλλά μέχρις εκεί. Ούτε ένα πανό από έναν απ' τους (τρεις) δήμους.

Μετά απ' αυτό, στην επόμενη αντίστοιχη συγκέντρωση δεν πήγα. Παρόμοιες συγκεντρώσεις έγιναν εκείνη την εποχή αρκετές. Τις σημαντικότερες αντιδράσεις άκουσα πως έγιναν απ' το δήμο Ωρωπού (κι αυτή που πήγα εγώ απ' ό,τι φαίνεται αυτός ήταν πρωτεργάτης) που τα πράγματα ξέφυγαν κατά πολύ, που πάντως κατάφερε οι δημότες του να έχουν σημαντική ελάφρυνση. Και πώς να μην γίνονται εξωφρενών όταν στα όρια του δήμου τους λειτουργούν 8 (σωστά διαβάσατε: οκτώ) σταθμοί διοδίων. Εκείνο που δεν είχα καταλάβει ήταν πόσο μεγάλες ήταν αυτές οι αυξήσεις που επέβαλε η εταιρία "Νέα Οδός" που διαχειρίζεται το δρόμο. Κρατηθείτε:

Το καλοκαίρι είχα περάσει τη διαδρομή της εθνικής μέχρι τη Λαμία (κι από κει έφυγα για Τρίκαλα). Πλήρωσα 2,10€ στα Κιούρκα, 2,55€ στη Θήβα (καινούρια είναι, μετακινήθηκαν απ' το Σχηματάρι) 2,45€ στην Τραγάνα και 1,65€ στη που ήταν καινούρια για μένα (δεν ξέρω πότε μπήκανε, αλλά μιας και δόθηκε ένα κομμάτι απ' το Μαλιακό ευκαιρία να βάλουμε διόδια κι εκεί - βέβαια, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Σουφλιά το 2006, το έργο θα είχε τελειώσει το 2012, αλλά φέτος που πέρασα, 2014 έχουμε, από Λαμία και πέρα ακόμα αργούνε, προς το παρόν πάνε για τον Ιούνιο του 2015). Φέτος οι αντίστοιχες τιμές είναι: 3,35€ στα πρώτα, 3,95€ τα δεύτερα, 3,90€ τα τρίτα και 1,65€ τα τελευταία. Δηλαδή, ενώ πέρυσι τη βγάλαμε με 8,75€ φέτος θέλαμε 12,85, δηλαδή περίπου 50% πάνω. Μιλάμε δηλαδή για πολύ χοντρές αυξήσεις.
Το χειρότερο είναι, τι έργα γίνανε σ' αυτόν το δρόμο; Σχεδόν τίποτα, μιας και ήταν ένα δρόμος φτιαγμένος από τα παλιά. Ελάχιστα πάρκινγκ υπάρχουνε, και μάλιστα χάλι, τέτοια που στο Βέλγιο τα λένε εσοχές έκτακτης ανάγκης. Κάπου, πετύχαμε κι ένα πάρκινγκ ολόκληρο. Με χώρο για αυτοκίνητα και για φορτηγά. Αλλά δεν είχε τουαλέτα. Τι να κάνουμε, ποτίσαμε τα δεντράκια της περιοχής :) Η πλάκα είναι πως σε άλλους δρόμους, που τους έχουν δηλ. άλλες εταιρίες, ακόμα κι αν τα πάρκινγκ είναι εσοχές έχουν βάλει τουλάχιστον μια χημική τουαλέτα, αν όχι και μόνιμες, όπως είδα από μακριά στον "Αιγαίου" (απ' τις Ράχες Πελασγίας και πάνω, μέχρι τη διασταύρωση με την Εγνατία, νομίζω - αλλά μιας και δεν σταμάτησα επιφυλάσσομαι για το αν  λειτουργούν, έχω μια κακή πείρα στο θέμα κι από μακρυά δεν ήταν καλή η εικόνα τους,, αλλά υπήρχαν). Κι αυτοί φτιάχνουν και τα Τέμπη, άρα ίσως να καταλάβω τα διόδια εκεί. Κι αυτοί βέβαια ανέβασαν τα διόδιά τους: Στις Ράχες που πέρασα, τα είχαν 2,60€ και τώρα πήγαν 2,70€. Αύξηση που θαρρώ πως τρώγεται. Αλλ' αυτό μόνο αν περνάς με μηχανάκι. Αν πληρώνεις μετρητά φτάνουμε τα 3,50€! Τσούζει κάπως.
Α! Και μιας κι ανέφερα για τα μετρητά: Το καλοκαίρι που έκανα το γύρο της Ευρώπης (που λέει ο λόγος, μέχρι Μόναχο ανέβηκα για άλλη μια φορά :) ) όπου χρειάστηκε να πληρώσω διόδια η πληρωμή μπορούσε να γίνει με πιστωτική κάρτα. Ακόμα και για 0,50€! (Κάτι που βόλευε ιδιαίτερα γιατί δεν χρειαζόμουνα συνάλλαγμα). Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Κι όχι μόνο αυτό: υπάρχουν κάποιοι σταθμοί που μπορείς να περάσεις πληρώνοντας μετρητά στο αυτόματο, αλλά θέλει μόνο κέρματα και ρέστα δεν έχει. Αμ πώς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.