13 Μαρτίου 2013

Ταραμοσαλάτα

Μεζές των ημερών υποτίθεται η ταραμοσαλάτα. Την Καθαροδευτέρα θα έχει την τιμητική της. Έτσι αποφάσισα να δώσω σήμερα τη συνταγή της για όποιον θέλει να τη φτιάξει το ίδιος για τις μέρες αυτές. Και το γράφω έτσι γιατί είναι ένα συνοδευτικό που εμάς μας αρέσει και την τρώμε όλο τον χρόνο. Έστω κι αν έχουμε μια διαφωνία με τη Μαρία. Εμένα μ' αρέσει να την φτιάχνω ο ίδιος με άσπρο ταραμά, της Μαρίας της αρέσει ο ετοιματζίδικος που είναι ροζ. Στην πραγματικότητα, το όνομα "ταραμάς" το δικαιούται μόνο ο άσπρος που θεωρείται και ποιοτικά ανώτερος. Ο άλλος είναι, λέει, παρόμοιο παρασκεύασμα αυγών ψαριού με προσθήκη χρωστικής. Η διαφορά τους φαίνεται και στην τιμή τους: ο άσπρος κοστίζει 4 - 5 φορές περισσότερο.

Η συνταγή που δίνω παρακάτω είναι αυτή που συνηθίζω εγώ, με τις αναλογίες που μου δίνουν το γευστικό αποτέλεσμα που θέλω. Προσαρμογές γίνονται εύκολα, προσθέτοντας ή αφαιρόντας κάποιο απ' τα συστατικά. Π.χ. για την δόση της φωτογραφίας, αφού την έφτιαξα μου φάνηκε πως η πατάτα ήταν παραπάνω. Έτσι πρόσθεσα λίγο απ' όλα τα άλλα υλικά και την απόλαυσα.
Να σημειώσω επίσης πως υπάρχουν πολλές παραλλαγές ως προς το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί για βάση: ψωμί μπαγιάτικο ή πατάτα βρασμένη ή (που εμένα μου φαίνεται το πιο βολικό) αφυδατωμένη πατάτα για πουρέ που κυκλοφορεί στο εμπόριο και είναι πάντα πρόχειρη.
Υλικά
35 γρ. πατάτα πουρέ (μισό ποτηράκι) και 100 ml νερό ή μια μέτρια πατάτα βρασμένη
80 ml λάδι
χυμό από δυο - τρία λεμόνια (περίπου όσο το λάδι)
80 γρ. ταραμά
Εκτέλεση
Βάζω σε ένα σχετικά στενό δοχείο τον πουρέ πατάτας, και το αντίστοιχο νερό. Προσθέτω τα υπόλοιπα υλικά και χτυπάω με ένα ραβδομπλέντερ μέχρι να γίνει μια βελούδινη κρέμα (κι εδώ πάλι μπαίνει το προσωπικό γούστο για το πόσο σφιχτή τη θέλω την ταραμοσαλάτα μου).

Συνοδεύει το ουζάκι μας και δένει πολύ καλά ως συνοδευτικό στα όσπρια κάθε εποχή.

1 σχόλιο:

  1. Σημερινό σχόλιο της Έφης από το φέισμπουκ
    Να φτιαχτεί η ταραμοσαλάτα χωρίς πατάτα (ή ψωμί σε άλλη εκδοχή). Μόνο τα υπόλοιπα, κάτι σαν μαγιονέζα δηλαδή. Εμένα μ' αρέσει, αλλά επειδή ο ταραμάς μόνος του είν' αρμυρούστικος, η Έφη πρότεινε ξαρμύρισμα - καλό ξέπλυμα και σούρωμα με ψιλό σουρωτήρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.